loading...

تلگرافر

محمد بازدید : 116 چهارشنبه 20 بهمن 1400 نظرات (0)

کتاب دعانويسي روزانه با جامعه کوریمیلا از شیوه‌های معنوی طولانی‌ترین سازمان صلح و آشتی ایرلند شمالی استفاده می‌کند. بیش از پنجاه سال است که جوامع از هم گسیخته را گرد هم می آورد و منابع دیگر را در کار درمان منازعه فراهم می کند.
در قلب زندگی آن یک الگوی ساده از عبادت روزانه است. این کتاب دعا جوهر تجربه دعای Corrymeela را به تصویر می‌کشد تا به شما کمک کند معنویت آن را در تمرین دعای خود بگنجانید. این کتاب که بیش از 31 روز ساخته شده است،کتاب دعانويسي خواندن روزانه کتاب مقدس را همراه با دعا توسط Pádraig Ó Tuama ارائه می دهد. و همچنین مقدمه ای بر معنویت که کار برجسته کوریمیلا را حفظ می کندجان دالریمپل آثار کلاسیک معنوی بسیاری نوشت که همگی ناشی از این اعتقاد او بود که نماز مهمترین عنصر در زندگی مسیحی است. در این بازنشر زیبا از پرفروش ترین دعای ساده خود، او به صراحت در مورد دعا می نویسد و آموزش می دهد که دعای خاموش ساده تفکر برای هرکسی که می خواهد تلاش کند قابل دستیابی است. آنچه آشکار می شود، بررسی بالغ و در عین حال قابل دسترس از همه جنبه های دعا و نحوه ارتباط آن با سیاست،کتاب دعانويسي رهایی، فقر، خواندن معنوی و تجربه شب تاریک است.دعای یومیه همراه عالی برای سفر معنوی شماست. این منبع قابل اعتماد همه کاره و آسان برای بیش از یک دهه به کاتولیک ها در تمام سنین کمک کرده است تا زندگی مذهبی و دعایی خود را عمیق تر کنند. دعای روزانه یک ترتیب دعا برای سال عبادی از اولین یکشنبه ظهور، 3 دسامبر 2017، تا 31 دسامبر 2018 را دنبال می کند. این منبع منبع عالی برای تأمل شخصی است و همچنین می تواند برای شروع یا پایان جلسات و تشکیلات محله استفاده شود. جلسات، ریشه خدمت روزانه خود را در ریتم سال عبادی.
قانع کننده و قابل تامل، Dalrymple یک طرح کلی بی زمان و جامع از تجربه کلاسیک رشد معنوی ارائه می دهد که از نو برای جویندگان امروز صحبت می کند.میلیون‌ها آمریکایی در یک زمان یا آن زمان خود را ناتوان از خوابیدن دیدند.کتاب دعانويسي خواه این بی خوابی به دلیل بی خوابی مشروع باشد یا هر یک از میلیون ها منبع مختلف استرس، هلن رایچرت لامبین دعاهایی را برای شب بی خوابی ارائه می دهد - مجموعه ای از دعاها برای کمک به همه ما در آن شب های طولانی که خواب تازه نمی آید. اینها دعاهای دوستی، دوستی با خداست. اگرچه این دعاها به عنوان کمک خواب در نظر گرفته نشده اند، اما این دعاها برای کمک به خوانندگان در استفاده از این ساعات بیداری جدید و ایجاد رابطه با خدا طراحی شده اند. موضوعات مطرح شده عبارتند از: لوایح، نان و مرزها. فرزندان؛ بخشش؛ بیماری؛ غم و اندوه؛ حسرت؛ و خیلی بیشتر.یک نسخه کوتاهتر از نماز صبح و عصر، در قالبی مفید، مناسب برای هر کسی که می خواهد به طور منظم به تنهایی یا در یک محیط گروهی نماز 
نماز کوتاهتر صبح و عصر بخشی از مجموعه دفتر الهی است و نسخه ویرایش شده نماز صبح و عصر است.PAYERS from LIFE یک کتاب دعا است که توسط یک کشیش ایرلندی به نام مایکل ماگین ساخته شده است. فرا مگن در قالب شعری به زندگی و خدمت خود می پردازد. او در پایان هر شعر، دیدگاه انجیل را در مورد محتوای شعر آورده است. این یک رویکرد ابتکاری به دعا است که ریشه در تجربه واقعی خود او دارد،کتاب دعانويسي اما عمیقاً کتاب مقدسی است و حضور پنهان خداوند را در قلب تجربه روزانه تشخیص می دهد. از چاه های عمیق آب می کشد.گنجینه دعاها مجموعه ای از دعاهای ویژه برای مناسبت های مختلف است که به ما کمک می کند همیشه خود را در خدا مستقر کنیم. از روزی که به دنیا می‌آییم، خداوند ما را با برکات بی‌شمار لنگر می‌اندازد، نعمت‌هایی که با پول خریدنی نیست. انسانها در میان سایر موجودات قدرتمندترین هستند. روشنفکرترین، تواناترین و محبوب ترین. علیرغم ناکامی‌های ما، خدا از یادآوری اینکه چقدر ما را دوست دارد دست بر نمی‌دارد و به طور مداوم در زندگی روزمره ما آرامش می‌بخشد. ستمکاران را می بخشد و نیازمندان را روزی می دهد. تدریس او همیشه ما را دوباره کامل خواهد کرد.
این به طور خاص برای افرادی طراحی شده است که می خواهند به تنهایی دعا کنند و به دنبال یک چرخه منظم و ساختار یافته از نماز هستند. از آنجایی که فقط استخوان های برهنه دفتر الهی است، دستیابی به آن برای خواننده مبتدی چندان دلهره آور نخواهد بود. همانطور که زندگی دعای کاربر بالغ می شود، آنها پایه ای دارند که به آنها اجازه می دهد تا به دفتر کامل الهی حرکت کنند.
این شامل همان چرخه چهار هفته ای دفتر کاملتر با مزامیر، خواندن کتاب مقدس و شفاعت است.

محمد بازدید : 63 چهارشنبه 20 بهمن 1400 نظرات (0)

مقدماتی آنالیز تیتری متری و ثقلی یک دوره مقدماتی برای اصول کلی آنالیز تیتری متری و وزنی محلول ها و مواد شیمیایی است. کتاب در دو بخش تقسیم شده است. بخش اول بر اصول آنالیز تیتریمتری متمرکز است و موضوعات مربوط به تیتراسیون های اسید-باز، آرژانتومتری، اکسیداسیون- احیا، یدومتریک و تیتراسیون کمپلکس سنجی را پوشش می دهد. بخش دوم اصول آنالیز وزنی را پوشش می‌دهد و فرآیند و روش‌های گرانشی را مورد بحث قرار می‌دهد. و تعیین وزن سنجی چندین محلول و ماده شیمیایی. شیمیدانان و دانشجویان شیمی کتاب را مرجع خوبی می یابند.Intrusion Prevention and Active Response مقدمه ای بر حوزه Intrusion Prevention ارائه می دهد و اطلاعات دقیقی در مورد روش ها و فناوری های مختلف IPS ارائه می دهد. روش‌های خاصی به طور عمیق پوشش داده شده‌اند، از جمله IPS شبکه و میزبان و فناوری‌های پاسخ مانند غیرفعال‌سازی پورت، اصلاح لایه شبکه فایروال/روتر ACL، Sniping از جلسه، اصلاح مستقیم داده لایه برنامه، رهگیری تماس سیستم و شیم برنامه.
هزینه های شرکت برای سیستم های جلوگیری از نفوذ به طور چشمگیری به میزان 11 درصد در سه ماهه آخر سال 2004 افزایش یافته است.این کتاب منعکس کننده تجربه بیست ساله مارک تامپسون در طراحی و آموزش طراحی مدارهای آنالوگ است. او تکنیک‌های بصری و «پشت پاکت» را برای طراحی و آنالیز مدارهای آنالوگ، از جمله تقویت‌کننده‌های ترانزیستوری (CMOS و دوقطبی)، سوئیچینگ ترانزیستور، طراحی مدار حرارتی، طراحی مدار مغناطیسی، سیستم‌های کنترل و موارد مشابه توصیف می‌کند. استفاده از برخی قوانین ساده و تکنیک های طراحی اولین گام در ایجاد درک شهودی از رفتار سیستم های الکتریکی پیچیده است. این کتاب به تشریح برخی از راه‌های تفکر در مورد مدارها و سیستم‌های آنالوگ می‌پردازد که امیدواریم چنین «شهود مداری» و «احساس» را برای طراحی مدار آنالوگ خوب و کارآمد ایجاد کند.
این جلد رویکردهای جدید برای ادغام روانشناسی شناختی و پیش بینی حرفه ای، شفاف سازی مفهومی شهود و نقش آن در پیش بینی ها و پیش بینی ها را مورد بحث قرار می دهد. نویسندگان آزمون‌های تجربی مفروضات نظری را در زمینه پیش‌آگهی روانپزشکی، پیش‌بینی‌های انتخابات و پیش‌بینی مصرف انرژی ارائه می‌کنند. این کتاب فراتر از دیدگاه فردی است و به مشکلات تکنولوژیکی و پیامدهای اجتماعی پیش بینی ها می پردازد. برای پیش‌بینی قضاوتی با تأکید ویژه بر مشکلات عملی، مروری واضح به خواننده داده می‌شود.
نویسنده اصلی، مایکل راش، در انجمن IPS به خوبی مورد احترام است، زیرا FWSnort را تالیف کرده است، که قابلیت‌های جلوگیری از نفوذ Snort IDS پیشرو در بازار را بسیار افزایش می‌دهد.

محمد بازدید : 90 چهارشنبه 20 بهمن 1400 نظرات (0)

آمار مقدماتی برای علوم رفتاری مقدمه ای بر مفاهیم و اصول آماری ارائه می دهد. این کتاب بر استحکام رویه‌های پارامتری تأکید می‌کند که در آن آزمون‌های مهمی مانند t و F نتایج دقیقی به دست می‌دهند، حتی اگر مفروضاتی مانند واریانس‌های جمعیتی برابر و توزیع‌های عادی جمعیت به خوبی برآورده نشوند. این کتاب که در سه بخش شامل 16 فصل سازماندهی شده است، با مروری بر منطقی که بیشتر تحقیقات علوم رفتاری بر اساس آن استوار است، یعنی استنتاج استنتاج در مورد یک جمعیت بر اساس داده های به دست آمده از یک نمونه، آغاز می شود. این متن سپس به بررسی هدف اولیه آمار توصیفی برای بیرون آوردن نظم از هرج و مرج می پردازد. فصل های دیگر مفهوم متغیر بودن و کاربردهای آن را در نظر می گیرند. این کتاب همچنین ویژگی های اساسی یک گروه از نمرات را مورد بحث قرار می دهد. فصل آخر به تحلیل کای دو می پردازد. این کتاب منبع ارزشمندی برای دانشجویان رشته آمار و همچنین برای دانشجویان کارشناسی روانشناسی، جامعه شناسی و آموزش است.هیئت اعتباربخشی مهندسی و فناوری (ABET) با بازدید از سایت خود در سال‌های 1992-1993 معیاری را معرفی کرد که "دانشجویان باید دانش کاربرد آمار در مسائل مهندسی را نشان دهند." از آنجایی که اکثر برنامه های درسی مهندسی با الزامات رشته خود پر می شوند، معمولاً برای دو ترم سنتی احتمالات و آمار وقت ندارند. تلاش برای متراکم کردن آن مطالب در یک ترم منفرد اغلب منجر به صرف زمان زیادی روی احتمال می شود که آمارهای مفید برای طراحی و تجزیه و تحلیل آزمایشات مهندسی/علمی هرگز پوشش داده نمی شود. در توسعه یک دوره یک ترم که هدف آن آشنایی دانشجویان مهندسی/علمی با مفیدترین روش های آماری بود، این کتاب برای رفع این نیازها ایجاد شد.
طراحی و تجزیه و تحلیل آماری آزمایش ها و مسائل مهندسی را ارائه می دهدآمار مقدماتی برای روانشناسی: منطق و روش ها مفاهیم طراحی تجربی را ارائه می دهد که به دقت با مواد آماری در هم تنیده شده است. این کتاب بر شفاهی نتیجه‌گیری به آزمایش‌ها تأکید می‌کند، که ابزار دیگری برای انتقال دلایل تحلیل‌های آماری است. این کتاب که در 17 فصل سازماندهی شده است، با مروری بر روش های جایگزین برای بیان نتیجه گیری از یک تعامل مهم آغاز می شود. این متن سپس تحلیل واریانس را ارائه کرده و علامت جمع و کاربرد آن را معرفی می کند. فصل های دیگر توزیع فراوانی را به عنوان هر گونه ارائه داده ای در نظر می گیرند که فرکانس رخ دادن هر امتیاز را ارائه می دهد. این کتاب همچنین تفاوت‌های بین افراد و افراد را مورد بحث قرار می‌دهد، که منبع ثابتی از تنوع در نمرات آزمون، و در بسیاری از اندازه‌گیری‌های دیگر افراد است. فصل آخر به دانش کار حساب و جبر ابتدایی می پردازد. این کتاب منبع ارزشمندی برای دانشجویان و روانشناسان است.
از طریق ارائه مدل‌های آماری برای تکنیک‌های یادگیری پیشرفته، یک رویکرد دانش‌آموز پسند را ارائه می‌دهدتجزیه و تحلیل سیستم های مقدماتی برای مهندسان فرآیند تاکید بر مدل های پویا به دست آمده با استفاده از تعادل مواد و انرژی در حالت ناپایدار دارد. به عنوان مثال می توان به واکنش های شیمیایی، انتقال گرما و جرم و توزیع زمان اقامت در
سیستم های جریان اشاره کرد. این کتاب به عنوان متنی در مقطع کارشناسی برای مهندسین فرآیند سال اول یا ارشد در نظر گرفته شده است. این ریاضیات مورد نیاز برای دوره های پیشرفته تر در کنترل فرآیند، مهندسی واکنش شیمیایی و طراحی فرآیند را فراهم می کند.
روش های آماری ضروری و مفیدی که توسط مهندسان و دانشمندان استفاده می شود را پوشش می دهد

محمد بازدید : 63 چهارشنبه 20 بهمن 1400 نظرات (0)

شیمی آلی مقدماتی یک نمای کلی از شیمی آلی و نحوه تمرین شیمی آلی مدرن ارائه می دهد. ترکیبات آلی مانند آلکان ها، سیکلوآلکان ها، آلکن ها، سیکلو آلکن ها و آلکین ها همراه با هیدروکربن های معطر، ترکیبات به دست آمده از آب و سولفید هیدروژن و ترکیبات مشتق شده از آمونیاک پوشیده شده اند. این کتاب همچنین مکانیسم‌های واکنش آلی را بررسی می‌کند و استفاده از طیف‌سنجی مولکولی را در مطالعه ساختار شیمیایی کمپلکس‌های آلی توصیف می‌کند. این متن شامل 15 فصل است و با بحث در مورد برخی از ایده های اساسی در مورد شیمی آلی، از ساختار الکترونیکی اتم ها تا ساختار مولکولی، اوربیتال های مولکولی، هیبریداسیون اوربیتال های اتمی در کربن، تعادل شیمیایی، آنتالپی و اسیدها و بازها آغاز می شود. فصل های بعدی بر روی ترکیبات کربن مانند آلکان ها و سیکلوآلکان ها تمرکز دارند. بنزن و سایر هیدروکربن های معطر؛ آمین ها و سایر مولکول های هتروسیکلیک؛ آلدئیدها و کتونها؛ اسیدهای کربوکسیلیک و مشتقات آنها؛ اسیدهای نوکلئیک؛ آمینو اسید؛ پپتیدها؛ و پروتئین ها استفاده از روش های ابزار دقیق در شیمی آلی، به ویژه طیف سنجی جرمی و طیف سنجی تشدید مغناطیسی هسته ای نیز مورد توجه قرار گرفته است. گزارشی از مکانیسم‌های یک واکنش آلی با توجه ویژه به واکنش‌های جابجایی و حذف ارائه شده است. این کتاب با توضیحی در مورد چگونگی تشکیل بیشتر آمینو اسیدها، قندها، مولکول‌های هتروسیکلیک و اسیدهای چرب لازم برای فرآیندهای حیات در زمین به پایان می‌رسد.نظریه پایه را برجسته می کند، که بهبررسی مقدماتی سیرتوئین ها در زیست شناسی و بیماری ، بینش های کلیدی را برای دانشمندان و دانشجویان پیشرفته ای که نیاز به درک سیرتوئین ها و تحقیقات فعلی در این زمینه دارند، ارائه می دهد. این کتاب برای شرکت‌های داروسازی ایده‌آل است زیرا آنها اهداف جدیدی را با استفاده از سیرتوئین‌ها برای بیماری‌های متابولیک، سرطان و بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی توسعه می‌دهند. سیرتوئین ها خانواده متنوعی از پروتئین ها هستند که چندین عضو در پستانداران دارند. تنوع عملکردی سیرتوئین ها نسبتاً گسترده است و آنها در فرآیندهای بیولوژیکی مختلف مرکزی دخیل هستند. بنابراین، آنها همچنین در زمینه بیماری های مختلف انسانی، از سرطان گرفته تا تخریب عصبی، بسیار مرتبط هستند.
 صورت مقدماتی بررسی می شودجنبه های عمومی و اختصاصی پروتئین های سیرتوئین و نقش آنها در زیست شناسی، پیری و بیماری را پوشش می دهد.ترمودینامیک آماری مقدماتی متنی برای یک دوره مقدماتی یک ترم تحصیلی در ترمودینامیک آماری برای دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های فیزیک و مهندسی است. این کتاب سطح بالایی از جزئیات را در مشتقات تمام معادلات و نتایج ارائه می دهد. این اطلاعات برای دانش آموزان برای درک مفاهیم دشوار در فیزیک که برای رفتن به دروس سطح بالاتر مورد نیاز است، ضروری است. متن ابتدایی، خود شامل، و از نظر ریاضی به خوبی پایه گذاری شده است، و حاوی تعدادی مسئله با راه حل های دقیق است تا به دانش آموزان کمک کند تا مفاهیم نظری دشوارتر را درک کنند.فصل های ابتدایی بر مکانیک کوانتومی تأکید دارند
شامل مسائلی با راه حل های دقیق و تعدادی مشتقات نظری دقیق در پایان هر فصل است
سطح بالایی از جزئیات را در مشتقات تمام معادلات و نتایج ارائه می دهد
مجموعه ای با کیفیت بالا از کارشناسان برجسته را ارائه می دهد که در طیف گسترده ای از موضوعات مرتبط با sirtuin مشارکت دارند.
منبع ایده‌آل برای شرکت‌های داروسازی با استفاده از سیرتوئین‌ها برای بیماری‌های متابولیک، سرطان و بیماری‌های عصبی.
ابزارهای پیشرفته را ارائه می دهد
در مورد کاربردهای جدید طیف سنجی رامان در صنعت و تحقیق بحث می کند

محمد بازدید : 55 دوشنبه 10 آبان 1400 نظرات (0)

یک مرکز برنامه فیزیکی موزه فرهنگی جدید که توسط کمیته بین المللی المپیک به رسمیت شناخته شده است، موزه المپیک و پارالمپیک ایالات متحده، ورزشکاران المپیک و پارالمپیک آمریکایی را جشن می گیرد. موزه 60000 فوت مربعی در پایه کوه های راکی ​​در کلرادو اسپرینگز، محل مرکز آموزش المپیک ایالات متحده واقع شده است. این موزه به عنوان لنگر شهر جدید برای منطقه قهرمانان عمل می کند و یک محور جدید را تشکیل می دهد که از مرکز شهر کلرادو اسپرینگز به آمریکا و پارک زیبا در غرب پل می زند.
فرم ساختمان پویا از انرژی و لطف المپیکی ها در رقابت الهام گرفته شده است.برنامه فیزیکی موزه گالری‌ها، سالن‌ها و فضاهای اداری به صورت مارپیچی و گریز از مرکز در اطراف فضای دهلیز مرکزی کشیده می‌شوند. تجربه بازدیدکنندگان از طریق گالری توسط یک نور مورب ظریف که در منظره ای از شهر اطراف خاتمه می یابد هدایت می شود.
یک پل عابر پیاده جدید که از مسیرهای راه آهن عبور می کند، مرکز شهر کلرادو اسپرینگز را به پارک زیبای آمریکا متصل می کند. ساختار پوست تحت فشار به طور همزمان مانند یک قوس و یک خرپا عمل می کند. پل یک تمرین در تناسب اندام است - هم از نظر مواد و هم از نظر هندسی.این موزه دارای مجموعه ای دائمی و همچنین نمایشگاهی است که به طور مداوم در حال چرخش است که تاریخ این منطقه از شهرستان لس آنجلس را به تصویر می کشد. این برنامه شامل یک اتاق چند منظوره و محوطه بایگانی، یک دفتر نگهبانی، و فضاهای داخلی و خارجی نمایشگاه است. پنجره‌های ساختمانی و مناظر متمرکز نور طبیعی را به گالری‌ها می‌رسانند. مناظر کوه‌های سن گابریل در نزدیکی این نمایشگاه در کنار هم قرار گرفته است. روابط با سایت و مرکز اجتماعی موجود در غرب موزه از طریق ارجاعات هندسی و مادی به بافت ایجاد می شود.
فرآیند طراحی با توسعه یک دستگاه مشاهده مفهومی آغاز شد که تأثیر فیلترها را بر نحوه و چگونگی مشاهده یک شی مورد بررسی قرار می داد. این سازه به معماری تبدیل شد که بر اساس موقعیت ناظر به طور چشمگیری تغییر می کند. هنگامی که در یک زاویه راست مشاهده می شود، نما حل می شود،برنامه فیزیکی موزه همانطور که از طریق صفحه چوبی نگاه می کنید. در یک زاویه مایل، نما جامد به نظر می رسد.
این ایده در توسعه نمایشگاه که رویکردی بیش از حد انعطاف‌پذیر و دموکراتیک را در نظر گرفت، شامل عناصر قابل تغییر از جمله تخته‌های سیاه برای تغییر متون، قاب‌های تخته چوب پنبه‌ای برای نمایشگرهای چرخان و صفحه‌های نمایش باز متحرک بود که فضا را بر اساس موقعیت مکانی خود تغییر می‌دهد و دعوت می‌کرد. تعامل عملی با مجموعه
الهام بخش طراحی چه بود؟
این طرح از طریق تحلیل عمیق رابطه پیچیده بین مورخی که گذشته را ثبت می کند و بازدیدکننده موزه که حال را تجربه می کند الهام گرفته شده است. محور این رابطه این مفهوم است که تاریخ از طریق منابع نسل دوم و سوم درک می شود. از آنجایی که این منابع همه تاریخ را از طریق سوگیری های خود تفسیر می کنند، به عنوان فیلترهایی عمل می کنند که بر رویداد اصلی تأثیر می گذارد. برای درک تاریخ، نه تنها باید رابطه خود با رویداد را درک کرد،برنامه فیزیکی موزه بلکه باید از رابطه مورخ با آن رویداد نیز آگاه بود. طراحی موزه تاریخی آرکادیا به دنبال افزایش آگاهی بازدیدکنندگان از وجود این فیلترها است.
ویژگی های پایداری چیست؟
عناصر طراحی پایدار شامل صفحه نمایش چوبی خارجی دارای گواهی FSC، جهت گیری خورشیدی غیرفعال و مناطق سایه دار با برآمدگی است.

محمد بازدید : 71 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

خلاقیت و شوخ طبعی نمای کلی از چگونگی تأثیر شوخ طبعی بر خلاقیت و تأثیر خلاقیت بر شوخ طبعی است. در فصل های این کتاب از طیف گسترده ای از خلاقیت و شوخ طبعی با موضوعات مختلف ، مانند بازی ، فرهنگ ، کار ، آموزش ، درمان و عدالت اجتماعی صحبت شده است. از آنجا که خلاقیت و شوخ طبعی صفات و توانایی های فردی است که هر یک در روانشناسی مورد بررسی قرار گرفته اند ، این کتاب آخرین اطلاعات را ارائه می دهد.خلاقیت و نوآوری برای مدیران هر مدیری را که مسئولیت بهره برداری بیشتر از یک تجارت را دارد ، جلب خواهد کرد. تفکر خلاق ، حل مسئله خلاق و ایده پردازی خلاقانه به محرک های اساسی کسب و کار تبدیل شده اند. این کتاب یک خلاصه اجرایی عالی برای مدیریت ارشد فراهم می کند تا بفهمد خلاقیت تجاری چیست ، چگونه می تواند به نفع شرکت باشد و چگونه بیشترین بهره را از آن ببرد. این مقاله مشکلات موجود در مسیر نوآوری و راههای جلوگیری از آنها را با هم جمع می کند و تجربیات پزشکان کلیدی در این زمینه را در انگلیس و ایالات متحده جمع می کند. خلاقیت تجاری چیست و چگونه می تواند به نفع شرکت شما باشد؟
چگونه از خطرات خلاقیت و نوآوری جلوگیری کنیم


با تمرکز بر موارد ضروری ، خلاقیت و نوآوری به طور خلاصه رویکردی بدون وافل برای خلاقیت است ، و یک عمل بینشی متمرکز و بینشی در دسترس راجع به یک موضوع پیچیده ارائه می دهد.

فراهم می کند
- یک رویکرد عملی به خلاقیت تجاری بدون اعتیاد به مواد مخدره ؛
- یک دستور کار برای ایجاد نوآوری در تجارت شما
-

  • توضیح می دهد که چگونه و چرا ، شوخ طبعی باعث افزایش خلاقیت می شود
  • فرایندهای فکری تولید شوخ طبعی و خلاقیت را کاوش می کند
  • بررسی می کند که چگونه بازی در دوران کودکی مبنای خلاقیت و شوخ طبعی است
  • درباره تفاوت های فرهنگی در شوخ طبعی و خلاقیت بحث می کند
  • خلاقیت و شوخ طبعی در سیاست ، آموزش و روابط را مرور می کند
محمد بازدید : 89 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

مبانی نظری ارزان پروژه مقالاتی در یک سمینار که در سپتامبر 1995 در TWI برگزار شد ، با تمرکز بر فلسفه دستگیری ترک که اذعان دارد یک ترک شکننده هنگام ظهور از منطقه بحرانی دستگیر می شود. مقالاتی از محققان معتبر نقد و ارزیابی نظریه و کاربرد آن را در زیر ارائه می دهند: مقدمه ای بر مفاهیم دستگیری ترک. روندهای اخیر در تحقیقات ترک ترک ؛ کاربرد مفاهیم بازداشت ترک. این کتاب برای کسانی که باید مهارتهای طراحی را در زمینه فنی یا مهندسی به کار گیرند مبانی نظری یا آموزش دهند ، در نظر گرفته شده و هشت تکنیک تفکر خلاق را تعریف و توضیح می دهد و نحوه استفاده و انطباق آنها برای حل مشکلات طراحی را نشان می دهد. مبانی نظری مطالعات موردی از طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی تهیه شده است.

خلاقیت مانند کوه یخی است - ایده جدید حاصل شده ، یا راه حل جدید فقط 10٪ تلاش است. 90٪ دیگر تعامل پیچیده مهارت ها و استراتژی های تفکر ، خصوصیات شخصی و انگیزشی است که این مهارت ها و استراتژی ها را فعال می کند و عوامل اجتماعی و سازمانی محیط که بر روند خلاقیت تأثیر می گذارد.  خلاقیت در مهندسی بر فرایند ، شخص ، محصول و مکان متمرکز است تا بفهمد چه وقت و چرا خلاقیت در محیط مهندسی اتفاق می افتد مبانی نظری و چگونه می توان آن را بیشتر تشویق کرد.

  • خلاقیت بحث می کند: شخص ، محصول ، روند و مکان
  • تاکتیک ها و ابزاری را فراهم می کند که به کاربران در پرورش خلاقیت در محیط های مهندسی کمک می کند
  • مشخص می کند که چگونه خلاقیت منجر به راه حل های جدید ابتکاری برای مشکلات می شود
  • تحقیقات و دانش خلاقیت را در فضای مهندسی اعمال می کند
  • یافته ها را در تحقیقات خلاقیت در حوزه مبانی نظری مهندسی اعمال می کند
  • خلاقیت مهندسی را تعریف می کند و آن را از نوآوری متمایز می کند
  • درباره شخصیت و عوامل انگیزشی تأثیرگذار بر خلاقیت بحث می کند
  • نقش خلاقیت در روند طراحی را روشن می کند
  • جزئیات تأثیر مهارت ها و استراتژی های تفکر در خلاقیت
  • نقشی را که سازمان و محیط در تشویق خلاقیت ایفا می کند شناسایی می کند
محمد بازدید : 93 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

کارگران امروز بیش از 80٪ از وقت خود را برای همکاری می گذرانند و تیم ها به واحد اصلی سازمان تبدیل شده اند. موفقیت خلاق در تیم ها خلاصه ای از تمرین کنندگان و محققان است که باعث ایجاد خلاقیت در تیم می شود. این کتاب با استفاده از تحقیقات روانشناسی ، رفتار / مدیریت سازمانی ، تجارت و آموزش ، در مورد چگونگی شروع ، مدیریت و پرورش خلاقیت در محیط های تیمی ، نحوه تشویق مشارکت و همکاری ، خلاقیترین تیم و بهترین روشها بحث می کند. برای هدایت و ارزیابی تیم های خلاق

ید که چگونه نسخه های جدید و ویژگی های همه برنامه های طراحی را در Creative Suite 3 با این راهنمای نهایی ادغام کنید. با دستیابی سریعتر و همکاری بیشتر به نتایج حرفه ای ، به طور مثمر ثمر خود را بهبود بخشید. با جابجایی آزادانه عناصر خلاقیت خود بین برنامه ها و در عین حال حفظ قابلیت ویرایش ، هم کارهای خلاقانه و هم تولیدی خود را ساده کنید.

با استفاده از این کتاب ، شما ترکیبی بی

نظیر از ... * تمرکز بر یکپارچگی را ایجاد کنید تا بتوانید به عنوان بخشی از جریان کار طراحی کلی خود ، با بسته های Suite با کمترین کار ، صرفه جویی در وقت ارزشمندی را انجام دهید
* آموزشهای کاربردی و رنگارنگ که از چندین برنامه برای پروژه های واقعی
* مرجع جستجو و سازمان عیب یابی برای مسائل بین برنامه ای - حتی اگر فقط از 2 یا 3 برنامه CS استفاده کنید
* پوشش از اصول برای خوانندگانی که تازه با سوئیت شروع می کنند از طریق اطلاعات جامع و جامع برای تسلط بر برنامه ها

از پروژه های چاپی ، وب یا چندرسانه ای گرفته تا PDF ، بیشترین رویکرد عملی را برای مسائل بین سوئیت دریافت می کنید. پروژه های هیجان انگیز دنیای واقعی شامل ساخت وب سایت های کامل و کتاب های چند فصل است. با استفاده از Acrobat با محتوای Photoshop ، Illustrator و InDesign ، PDF های موثر و کارآمد برای تأیید و چاپ یا صفحه نمایش تولید کنید.

چه با طراحی ، سرمقاله ، تبلیغات یا تولید کار کنید ، این اطلاعات را در جای دیگری نمی یابید!

ستایش از Ginna Baldassarre ، مدیر ارشد محصولات ، مجموعه خلاق ، Adobe Systems Inc.

"پس از خواندن این کتاب ، من بسیار خوشحال شدم که دیدم ما یک منبع / ابزار عالی داریم که واقعاً برجسته قدم های Adobe برای ادغام واقعی این محصولات است. پیگیری کتاب کیت بسیار آسان است و واقعاً فواید و کارایی های بدست آمده از طریق کار یکپارچه همه ابزارهای خلاقانه را هدف قرار می دهد. کیت واقعاً باعث می شود شما احساس کنید با او در استودیوی او هستید ، کار او را تماشا می کنید و با تمام محصولات مختلف آشنا می شوید این تقریباً یک تجربه جادویی است.

بعد از خواندن این کتاب ، من می دانم که شما عاشق تمام ویژگی های جدیدی که برنامه های CS3 ارائه می دهند ادامه خواهید داد ... و شاید برخی از چیزهای جدیدی را که نمی دانید یاد بگیرید! من می دانم من کردم."

* یک راهنمای منحصر به فرد به شما نشان می دهد که چگونه از 7 بسته موجود در Creative Suite 3 Adobe با هم و به عنوان بخشی از جریان کار کلی خود به طور موثر استفاده کنید ، در وقت شما صرفه جویی می کند
* تولید نتایج حرفه ای با آموزش های کاملاً نشان داده شده و عملی نحوه
استفاده ایده آل راهنمای جستجو و راهنمای عکسبرداری برای مشکلات برنامه های مختلف - حتی اگر فقط 2 یا 3 برنامه CS دارید
* CD جایزه همراه با پرونده های پروژه ، بنابراین می توانید در کنار مثال های کتاب کار کنید. نمونه تصاویر ، طرح بندی ها و گرافیک های تا حدی کامل شده از پروژه ها ؛ و لینک به منابع مفید آنلاین

  • خلاصه تحقیقات خلاقیت از روانشناسی ، آموزش و تجارت
  • مشخص می کند که چگونه بهترین تیم را برای تولید خلاق تشکیل می دهد
  • در مورد چگونگی تقویت مشارکت و همکاری تیم بحث می کند
  • شامل تیم های چند فرهنگی ، میان رشته ای و متنوع است
محمد بازدید : 285 سه شنبه 25 خرداد 1400 نظرات (0)

خود خلاقنظریه ها ، مطالعات و ایده های اصلی را در مورد نقش و اهمیت خودباوری ها در خلاقیت افراد مرور و خلاصه می کند. این ساختارهای به هم پیوسته خودکارآمدی خلاق ، فراشناخت خلاق ، هویت خلاق و خودپنداره خلاق را گره می زند. این مقاله نحوه و زمان شکل گیری خودباوری های خلاق و همچنین چگونگی تقویت خودباوری های خلاق را بررسی می کند. قسمت اول بحث می کند که چگونه خلاقیت در هویت شخصی فرد و رابطه آن با اراده و کارآیی آزاد نقش دارد. بخش دوم در مورد خلاقیت موجود در زندگی روزمره در طول عمر بحث می کند. قسمت سوم تقاطع خود خلاق با متغیرهای دیگر مانند ذهنیت ، حوزه ها ، مغز و تفاوت های فردی را برجسته می کند. قسمت چهارم روش و فرهنگ را در رابطه با خلاقیت بررسی می کند. قسمت پنجم ،درباره ساختارها یا نظریه های اضافی بحث می کند که نویدبخش تحقیقات آینده در مورد خلاقیت است

یک راهنمای الهام بخش برای تمام سطوح تخصص ، تکنیک های تعیین توالی خلاق برای تولید موسیقی به شما نشان می دهد که چگونه از چهار
دنباله دار صوتی پیشرو نهایت استفاده را ببرید .

با استفاده از مثالهای واقعی ، Andrea Pejrolo طیف گسترده ای از تکنیک های فنی و خلاقانه را به شما نشان می دهد ، به شما نکات و ایده های جدیدی می دهد تا به شما کمک کند کار خود را به مرحله بالاتر برسانید. تکنیک های توالی یابی خلاق توالی را از مبانی ، از سطح متوسط ​​تا سطح پیشرفته را پوشش می دهد ، و این کتاب را برای دانشجویان موسیقی و آهنگسازان صوتی و MIDI ایده آل می کند.

این راهنمای عملی مصور با داشتن یک سی دی رایگان حاوی حلقه ها ، الگوها و مثالهای صوتی ، و تمرینات انتهای فصل برای تمرین مهارت های جدید ، تمام ابزارهایی را که شما برای داشتن امتیاز حیاتی به موسیقی خود نیاز دارید ، فراهم می کند.

در روشن، سبک قابل دسترس، آندریا Pejrolo شما را از طریق:

* تجهیزات استودیو ضروری، ارائه مشاوره در دستگاه های MIDI (کنترل، سینت سایزر، ماژول صدا و Sequencer)، مخلوط کردن تخته، مانیتور و کامپیوتر
* موضوعات توالی عمومی مانند ضبط و تکنیک های ویرایش و اتوماسیون
* موضوعات پیشرفته تر مانند تدریج شیار، مبدل، برای تلفن های موبایل لایه بندی، سرعت شیر، متر خلاق، سرعت تغییرات و هماهنگ سازی
* قطعه برای این گروه به MIDI، با استفاده از هر دو از سازهای آکوستیک و سینت سایزر
* ایجاد یک ترکیب نهایی حرفه ای، با استفاده از مخلوط کردن تکنیک های که را استفاده از فناوری plug-in ، حداکثر استفاده از افکتهایی مانند reverb ، کمپرسور ، limiter ، اکولایزر و موارد دیگر

سی دی همراه با بیش از 90 نمونه تنظیم و تکنیک بارگذاری شده است ، به شما مشاوره می دهد که چگونه عیب یابی آن اشتباهات رایج را برطرف کرده و تولید موسیقی خود را کامل کنید.

هر کسی که موسیقی تولید کند و بخواهد مهارت های خود را در زمینه ارکستراسیون ، آهنگسازی و میکس افزایش دهد ، تمام تکنیک ها و توصیه های عملی مورد نیاز در این کتاب را پیدا خواهد کرد. این که آیا شما یک دانشجو یا آماتور هستید که آرزو دارید نتایج حرفه ای تری کسب کنید ، یا یک فرد حرفه ای هستید که می خواهید مهارت های جدید را بدست آورید ، این کتاب به شما کمک می کند کیفیت کلی کار خود را بهبود ببخشید.

* CD همراه شامل نمونه هایی از تکنیک های پوشش داده شده در کتاب است
* مناسب برای هر کسی که با Logic ، Digital Performer ، Cubase و Pro Tools کار می کند
* تکنیک های عملی و خلاقانه خوانندگان را قادر می سازد کار خود را به مرحله بعدی برسانند

  • کاوش می کند که چگونه باورهای مربوط به خلاقیت فرد بخشی از هویت فرد است
  • رشد باورهای خود درباره خلاقیت را بررسی می کند
  • عوامل بیرونی و شخصیتی تأثیرگذار بر خودباوری در مورد خلاقیت را شناسایی می کند
  • شامل تحقیقات جهانی با مشارکت کنندگان بین رشته ای است
محمد بازدید : 58 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

اگر کسی از فضا به زمین نگاه کند، آن را یک سیاره آبی رنگ و پر از آب خواهد دید. حجم کل آب‌های موجود در کره زمین، رقمی در حدود ۱٬۳۶۰ میلیون کیلومتر مکعب تخمین زده شده‌است. این حجم با توجه به چرخهٔ آب به‌طور دائم در بین منابع مختلف در حال جابه‌جایی‌است.[۹]

مهمترین منابع آب در کره زمین عبارتند از:[۱۰]

  • آب‌های زیرزمینی (چاه، چشمه و قنات)
  • آب‌های جوی (باران و برف)
  • آب‌های سطحی (رودخانه، دریاچه، دریا و اقیانوس)

همچنین بخشی از آب موجود در کره زمین به‌صورت بخار در اتمسفر و بخش دیگری نیز به‌صورت جامد در یخچال‌های طبیعی وجود دارد.

حجم تقریبی میزان آب ذخیره شده در این منابع به این شرح است:[۹]

  • اقیانوس‌ها: حدود ۱٬۳۲۰ میلیون کیلومتر مکعب (۹۷٫۲٪)
  • یخچال‌های طبیعی: حدود ۲۵ میلیون کیلومتر مکعب (۱٫۷٪)
  • سفره‌های زیرزمینی: ۱۳ میلیون کیلومتر مکعب (۰٫۹٪)
  • آب‌های شیرین موجود در در دریاها، دریاچه‌ها و رودها: ۲۵۰ هزار کیلومتر مکعب (۰٫۰۲٪)
  • بخار آب در هواکره حدود ۱۳ هزار کیلومتر مکعب (۰٫۰۰۱٪)

استفاده از آب[ویرایش]

میانگین جهانی توزیع میزان استفادهٔ آب در بخش‌های مختلف در سال ۲۰۰۳ به صورت زیر بود:[۱۱]

  • کشاورزی: حدود ۶۹٪
  • صنعت: حدود ۲۳٪
  • مصارف خانگی: حدود ۸٪

بخش کشاورزی به دلیل آبیاری محصولات میزان زیادی آب مورد استفاده قرار می‌دهد. از سال ۱۹۶۰ میانگین جهانی میزان برداشت آب از منابع به منظور آبیاری زمین‌ها ۶۰٪ افزایش یافته‌است و این در حالی‌است که بین ۲۰٪ تا ۳۰٪[۱۲] آن تبخیر یا جاری می‌شود و به هدر می‌رود. میزان برداشت آب در کشورهای در حال توسعه به علت نداشتن ابزار مناسب دوبرابر کشورهای توسعه‌یافته برای هر هکتار است، درحالی که میزان محصولات کشاورزی آن‌ها یک‌سوم می‌باشد. به‌علاوه، در اکثر نقاط خشک و نیمه‌خشک، به علت کمبود بارش‌های جوی، ۹۰٪ آب مورد نیاز برای آبیاری زمین‌ها از آب شیرین تأمین می‌گردد، درحالی که کشورهای توسعه‌یافته این رقم را به ۴۰٪ رسانده‌اند.[۱۳] [نیازمند منبع]

توزیع میزان استفادهٔ آب به‌منظور مصارف خانگی نیز در نواحی گوناگون مختلف می‌باشد. به‌طور مثال و طبق آمار منتشر شده توسط برنامه عمران سازمان ملل متحد در سال ۲۰۰۶، میانگین میزان آب مصرفی در ایالات متحده حدود ۵۷۵ لیتر و در اروپا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر در روز برای هر شخص می‌باشد، درحالی که در کشور موزامبیک این رقم حدود ۱۰ لیتر می‌باشد.[۱۴]

کمبود آب[ویرایش]


وضعیت کنونی بحران آب در جهان

اگرچه حجم کلی آب‌های موجود بر روی زمین نسبتاً زیاد می‌نماید اما متجاوز از ۹۷٪ این آب‌ها در دریاها و اقیانوس‌ها متمرکز هستند و حدود ۲٪ نیز به صورت یخ و یخچال‌ها در مناطق قطبی تجمع یافته‌است. از یک درصد آب باقی‌مانده نیز بخش زیادی در اعماق زمین بوده که استخراج آن مشکل و از دسترس انسان به دور است.[۱۵]

به‌علاوه، منابع آب شیرین در سطح زمین به‌طور یک‌نواخت توزیع نشده‌اند. در حال حاضر، ۹ کشور ۶۰٪ کل منابع آب شیرین را به خود اختصاص می‌دهند: کانادا، چین، کلمبیا، پرو، برزیل، روسیه، ایالات متحده آمریکا، اندونزی و هند.

در مقابل حدود ۸۰ کشور با کمبود آب مواجه‌اند که برخی از آن‌ها تقریباً به هیچ منبع آب شیرین قابل توجهی دسترسی ندارند: کویت، بحرین، مالت، امارات متحده عربی، سنگاپور، اردن و لیبی.

با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، توسعهٔ صنایع و افزایش آلودگی منابع آب شیرین، دسترسی به آب کافی و مناسب در برخی از کشورها به یک بحران جدی تبدیل شده‌است.[

http://telegrafer.rozblog.com/post/64۱۳

محمد بازدید : 56 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

بی‌بو، بی‌رنگ و بی‌طعم. آب خواص ویژه‌ای دارد که آن را از دیگر مایعات متمایز کرده‌است. از این خواص ویژه می‌توان به ظرفیت گرمایی بالا، افزایش غیرعادی حجم به هنگام انجماد، کشش سطحی بالا، گرانروی بسیار پایین و بالا بودن گرمای نهان تغییر فاز اشاره نمود. دلیل بسیاری از این خاصیت‌ها وجود پیوند هیدروژنی در میان مولکولهای آب است. چگالی آب در دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و فشار ۱ اتمسفر برابر ۰٫۹۹۸ گرم بر سانتیمتر مکعب است. آب در فشار ۱ اتمسفر در دمای ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد می‌جوشد و در دمای صفر درجه سانتی‌گراد منجمد می‌شود.[۷]

همچنین آب در ۴ درجه سانتی گراد (دقیقاً ۳/۹۸ درجهٔ سانتی‌گراد) بیشترین چگالی یعنی ۱ گرم بر سانتیمتر مکعب را دارد، که این مسئله از لحاظ علمی بسیار جالب است و یک استثنا به‌شمار می‌آید.

با آن که مولکول آب دارای بار الکتریکی نیست، اما یک «دوقطبی الکتریکی» (Electric Dipole) به‌شمار می‌آید. همین قطبی بودن مولکول‌های آب موجب شده تا نیروی جاذبهٔ میان مولکول‌های آن، از نیروی جاذبهٔ میان مولکول‌های دیگر حلال‌ها بیشتر باشد.

پدیده جذب و دفع آب به رطوبت بستگی ندارد و وابسته به فعالیت آبیaw(واتر اکتیویتی) می‌باشد

http://telegrafer.rozblog.com/post/63

محمد بازدید : 27 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

آب یکی از مواد مایع و فراوان‌ترین مادهٔ مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکل شناخت امروزی آن است و جستجوی حیات بر روی دیگر سیارات بر اساس وجود آب مایع است. از نظر وزنی، میانگین درصدی آب در انسان بالغ تقریباً ۶۰–۶۳٪ آب در مردان و متوسط در زنان بالغ تقریباً ۵۲–۵۵٪ آب است.[۱][۲] و نیز بیش از ۷۱٪ سطح کره زمین را آب پوشانده‌است[۳] (نزدیک به ۳۶۰ میلیون از ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع) با این همه تنها ۳ درصد از آب‌های کره زمین شیرین و قابل نوشیدن است و باقی آن به علت محلول بودن انواع نمکها خصوصاً نمک خوراکی برای نوشیدن مناسب نیست. از همین سه درصد نیز ۲٪ آن منجمد در دو قطب شمال و جنوبگان و بیش از ۹۴٪ به صورت شور است.

بیشترین چگالی آب خالص در دمای ۳٫۹۸ درجه سلسیوس (۳۹٫۱۶ درجه فارنهایت) حاصل می‌شود که برابر ۱ گرم بر سانتی‌متر مکعب[۴] یا ۱۰۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است.[۵]

آب نقش مهمی در اقتصاد جهان دارد. نزدیک به ۷۰٪ آب شیرین مصرفی توسط انسان در کشاورزی مصرف می‌شود.[۶] ماهیگیری در آب‌های شیرین و شور یکی از منابع اصلی درآمد در بسیاری از کشورها محسوب می‌شود. بسیاری از کالاهای مصرفی و اساسی از طریق مسیرهای آبی و توسط کشتی‌ها و قایق‌ها جابجا می‌شود. در کاربردهای سرمایش و گرمایش خانگی و صنعتی از مقادیر زیادی آب و بخار استفاده می‌شود. آب حلالی عالی برای بسیاری از مواد معدنی و آلی محسوب می‌شود و به همین دلیل در مصارف صنعتی و خانگی مانند آشپزی و شستشو به شدت کاربرد دارد. آب، یخ و برف در بعضی ورزش‌ها و بازی‌های تفریحی مانند شنا، قایق‌رانی، اسکی روی یخ و … نقش اساسی دارند

محمد بازدید : 26 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

چه آن روز که دانشمندان فکر می کردند جهان فقط از چهار عنصر تشکیل شده و چه امروز که دانسته اند طبیعت به این گستردگی است، بسیاری از مسئله های فیلسوفان همچنان ثابت مانده است و همین امروزدربارۀآنها بحث می کنند و کتاب می نویسند. از جمله اینکه:

جهان متناهی است یا نامتناهی؟

این جهان همواره بوده است یا آغازی مانند«مه بانگ »دارد؟

هستی منحصر به طبیعت است یا عوالم دیگری هم وجود دارد؟

آیا علاوه بر موجودات جسمانی، موجودات غیرجسمانی هم هست؟

آیا موجودات این جهان، چه متناهی و چه نامتناهی، می توانسته اند نباشند؟

محمد بازدید : 36 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

استفاده حتی المقدور باید ار آفیس 2010به بعد استفاده کنید چون ممکن با آفیس 2007 باز نشوند.پاور پوینت های برای ارائه مطلوبتر وپیشگیری از به ریختگی رمز گذاری شده اند.رمز همه پاور پوینت های ها اعداد 1تا9 است یعنی(123456789) هر گاه موقع استفاده از شما پسورد خواست اعداد 1تا 9 رو به ترتیب بزنید تا به راحتی باز شوند.

4-برای راحتی بیشتر فونت های مورد استفاده در پاور ها را در همین مجموعه تقدیم می دارم که می توانید برای احتیاط اول فونت ها را برروی سیستم خود نصب کنید وبعداز آن به سهولت از پاور پوینت های بهره ببرید.

5- پاورهر درس شامل تلاوت آیات درس وتدبر در آیات واندیشه وتحقیق ودر پایان چند تست کنکوراز همان درس با نمونه سوالات امتحانات نهایی   پر تکرار آمده است.

6-یک فایل آموزشی در باره علت ومعلولی  وفرم سر برگ سوالات امتحانی نیز آماده شده که تقدیم می گردد امیدوارم مفید واقع شود.

7-در پایان لازم می داند از همکاری ومساعدت دانش آموزان سال دوازدهم ومسئولان خوب وصمیمی دبیرستان نمونه دولتی الهادی (ع) شهرستان شوشتروسرگروه دینی جناب آقای سعیدان ودانش آموز گرامی آرمین رحیمی که در گرد آوری وتنظیم این مجموعه یاریگر بنده بودند تشکر وقدر دانی بنمایم

محمد بازدید : 22 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

واقع ، ملت چین بیش از حد بزرگ و از لحاظ مکانی پیچیده و متنوع است تا بتوان از آن تعبیر غلط کرد. بنابراین ، تنها روش عملی برای تجزیه و تحلیل آن تقسیم آن به عناصر جغرافیایی کوچکتر است که از طریق آنها می توان بینش بهتری در مورد مکانیسم های مکانی و ویژگی های منطقه ای داشت.

  • رکیبی از روایت ها و روایت های تحلیلی را فراهم می کند

  • شامل پیوستهایی است که داده ها و اطلاعات پانل استانی و بین استانی و اطلاعات جمع آوری شده و گردآوری شده توسط نویسنده را ارزیابی می کند

  • ریاضیات و فنون آماری تخصصی را ارائه می دهد

محمد بازدید : 33 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

قابلیت های تولید و زیرساخت ها است که چین را به یک بازیگر اصلی در صنعت الکترونیک تبدیل کرده است. این نه تنها گذشته ، حال و آینده فناوری های مهم الکترونیکی را شامل می شود ، بلکه موافقان و مخالفان انجام تجارت در چین را نیز شامل می شود. این یک مرجع مهم برای هر شرکتی است که قصد سرمایه گذاری در چین را دارد و همچنین کسانی که قبلاً اولین اقدامات خود را انجام داده اند. همچنین مورد توجه محققان و سیاست گذاران قرار خواهد گرفت که باید در مورد نقش دولت مرکزی در ارتقا industries صنایع استراتژیک و کمک به توسعه علم و فناوری ملی بیشتر بدانند. بیشتر اطلاعات موجود در این گزارش مربوط به سال 2006 است.هیچ کشوری به اندازه چشمگیر چین در دهه گذشته به صحنه اقتصادی نفوذ نکرده است. این بزرگترین تولید کننده بسیاری از محصولات الکترونیکی در جهان است و دارای یک صنعت نیمه هادی برتر است. این گزارش به موقع و جامع از مرجع برجسته آمریکا برای هر کسی که علاقه مند به کار با چین در زمینه الکترونیک است از جمله مدیران بازرگانی ، دانشگاهیان ، م institسسات دولتی ، سرمایه گذاران خارجی و همچنین کسانی که به گذشته ، حال و امروز علاقه مند هستند ، یک گزارش مهم است. رشد آینده صنعت الکترونیک چین.
اگر به فکر تجارت در صنعت الکترونیک چین هستید ، باید این کتاب را داشته باشید

محمد بازدید : 43 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

949: مدل های دانشگاهی و انقلابی تحولات آموزش در چین را پوشش می دهد. این کتاب از 11 فصل تشکیل شده است که در مورد مدل های متضاد آموزش بحث می کند: مدل دانشگاهی و مدل انقلابی. این اثربخشی ترکیب این مدل ها را بیان می کند. این کتاب با توصیف آموزش سیاسی آغاز می شود. بازتولید ایدئولوژیک توسعه یک سیستم جدید مدرسه ؛ ارزیابی آموزش کارگران - دهقانان انواع کمپین های سواد آموزی ؛ بررسی اصلاحات زبان پس از سال 1949 ؛ شرح آموزش اوقات فراغت ؛ و تجزیه و تحلیل آموزش و پرورش شوروی در فصول دیگر مطالعه انجمن دوستی ، کمپین صد گل و پاسخ اصطلاحاً روشنفکران در نظر گرفته شده است. یک فصل به انقلاب آموزشی و دوره انتقالی اختصاص دارد.فصل آخر به مدل انقلابی آموزش و پرورش می پردازد. این کتاب می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار مورخان ، جامعه شناسان ، دانشجویان و محققان قرار دهد

محمد بازدید : 42 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

نرخ رشد بالاتری نسبت به سایر کشورهای غربی دست یافته است. این دستاورد به دلیل تغییر جهت تاریخی استرالیا به آسیا شناخته شده است. تحول در روابط بین این دو کشور یکی از مهمترین تغییرات در منطقه آسیا و اقیانوسیه است. با این حال ، نقش مهاجران جدید چینی در تغییر روابط چین و استرالیا از طریق فعالیت های کارآفرینی آنها به طور عمیق بررسی نشده است. کارآفرینی مهاجر چینی از دهه 1990 در استرالیاملاحظات نظری جدید و شواهد تجربی را به افزایش علاقه به کارآفرینی اضافه می کند ، و گزارشی از گروهی از کارآفرینان مهاجر چینی جدید را ارائه می دهد که در فعالیت های تجاری خود موفق شده اند به طور قابل توجهی به استرالیا و چین کمک می کنند. فصل اول به معرفی تاریخچه بین استرالیا و چین می پردازد ، و پس از آن فصل هایی با موضوع واقعیت های پس از مهاجرت ، فرصت های اقتصادی ، گردشگری خارج از کشور چینی و استفاده از رسانه های اجتماعی تمرکز می شود. فصل آخر با یک خلاصه به پایان می رسد.

  • افرادی را که فعالیتهای کارآفرینی آنها در صنایع مختلف گسترش یافته و تجارت و تجارت را تسهیل کرده است متمرکز کنید

  • تجربیات مهاجران جدید از چین را تجزیه و تحلیل می کند

  • شواهدی ارائه می دهد که فرضیات منسوخ شده اما هنوز هم در مورد کارآفرینان قومی چینی را به چالش می کشد

  • تحقیقات طولی در مورد جامعه مهاجران جدید چینی در استرالیا از اواخر دهه 1980 ارائه می دهد

محمد بازدید : 31 جمعه 17 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

اینترنت تغییر شکل داده است. مسائلی که کتابخانه ها و کتابداران چینی با آن روبرو هستند ، پزشکان کتابخانه در سطح جهانی با آن روبرو هستند ، با این حال ، چین همچنین دارای مجموعه ای منحصر به فرد از مسائل منحصر به فرد خود در عصر دیجیتال است ، از جمله عدم تعادل توسعه بین شرق و غرب ، مناطق شهری و روستایی و در دسترس بودن پزشکان ماهر . کتابداری چین در عصر دیجیتال اولین کتاب در مورد کتابخانه های چین است که به این مسائل پاسخ می دهد و موارد دیگر.
قسمت اول کتاب قبل از اینکه به محیط دیجیتالی کتابخانه چین بپردازیم ، در زمینه تاریخی بحث می کند. این کتاب سپس موضوع کپی رایت دیجیتال در چین را مورد بررسی قرار داده و در مورد ارزشهای اصلی کتابخانه چین بحث و گفتگو می کند. سه فصل بعدی شامل کتابخانه های عمومی و دانشگاهی و کنسرسیوم کتابخانه ها است. سرانجام ، این کتاب چشم انداز آینده کتابخانه ها در چین را ارائه می دهد.تمرکز بر کتابخانه های دیجیتال در چین بی نظیر است

  • مروری جامع بر کتابخانه های چین معاصر را ارائه می دهد

محمد بازدید : 48 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

با پیشرفت در گیرنده های گیرنده رادیویی کوچک و کم هزینه و توسعه جلوی RF ، امکان استفاده از سنسورهای همه گیر و غیرتهاجمی که در لباس و فعالیت های زندگی روزمره کاربر ادغام شده است ، عملی تر به نظر می رسد. توانایی به اشتراک گذاری داده ها ، سودمندی دستگاه های اطلاعات شخصی را افزایش می دهد و امکاناتی را با دستگاه های جدا شده مستقل امکان پذیر نمی کند. راه حل های سنسور بی سیم فعلی از این نظر محدود هستند که وسیله ای برای غلبه بر موانع و سایه افشانی امواج رادیویی فراهم نمی کنند. بنابراین برای ارتباطات مطمئن ، افزایش مصرف برق و کاهش عمر باتری مورد نیاز است. این کتاب با طراحی سیستم های آنتن کارآمد و جمع و جور به محدودیت های گفته شده در بالا پرداخته است. این سیستم ها همکاری می کنند و همچنین از محیط اطراف و واحدهای همسایه آگاه هستند ،ارائه اتصال بی سیم کارآمد و کم مصرف برای برنامه های شبکه شخصی (PAN) و شبکه منطقه بدن (BAN).

محمد بازدید : 38 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

 یا اکسترودرهای چرخان همزمان در بسیاری از شاخه های صنعت برای تولید ، تهیه و / یا پردازش مواد بسیار چسبناک استفاده می شود. آنها کاربردهای متنوعی به ویژه در صنایع پلاستیک ، لاستیک و مواد غذایی پیدا می کنند.

ماشین های دو پیچ با هم چرخش معمولاً دارای تنظیمات مدولار هستند و بنابراین برای انطباق با کارها و خصوصیات مواد کاملاً انعطاف پذیر هستند. برای طراحی اکسترودر دو پیچ برای عملکردهای اقتصادی موفق ، دانش بنیادی از ماشین آلات ، فرایندها و رفتار مواد لازم است.

این کتاب دانش پایه مهندسی در مورد ماشین های دو پیچ را فراهم می کند. مهمترین الزامات فنی و فنی را لیست می کند و مثالهایی را بر اساس عمل واقعی ارائه می دهد. درک بهتر فرآیندها تأکید شده است زیرا این یک پیش شرط برای بهینه سازی طرح های دو پیچ و کارایی کارآمد آنهاست. علاوه بر توابع اساسی ، مانند ترکیب ، این کتاب بر روی:

- توسعه تاریخی دو پیچ

- هندسه عناصر پیچ (اصول اولیه ، حق ثبت اختراع ، نمای کلی اختراعات)

- خواص مواد و رفتار مواد در دستگاه

- اصول رفتار تغذیه ، افزایش فشار و ورودی برق

- نمونه هایی از برنامه ها برای کارهای مختلف پردازشی

- ترکیب: وظایف ، برنامه ها ، مناطق پردازش

- پتانسیل و محدودیت های مدل سازی

- بزرگ کردن فرآیندهای مختلف

-

تحلیل طراحی و عملکرد آنتن پوشیدنی

  • تأثیر آنتن های فرسوده بر روی کانال های رادیویی و عملکرد دستگاه های رادیویی را از منظر قدرت و میزان خطا نشان می دهد.
  • اصول شبکه های همکاری برای شبکه های منطقه بدن اعمال می شود ، که مزایا و معایب این مفاهیم را نشان می دهد
  • سناریوهای مورد واقعی با استفاده از سیگنال های نمونه ECG برای کاربرد بالقوه در نظارت بر مراقبت های بهداشتی
محمد بازدید : 38 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

پیشرفت های دارویی و درمانی II ، جلد 1: عصب پپتیدهای فارماکولوژی CNS شامل مقالات هشتمین کنگره بین المللی داروسازی است که در سال 1981 در توکیو برگزار شد. این کتاب اولین مجموعه از شش جلد مقاله علمی سخنرانان دعوت شده است. این کتاب با جدا کردن 26 مقاله به عنوان فصل ، با سخنرانی دعوت شده در مورد پپتیدهای مخدر و گیرنده های آنها آغاز می شود. در فصل های دیگر پپتیدهای مخدر و ارتباط آنها با مکانیسم های سیستم عصبی مرکزی توصیف می شود. نوروپپتیدها و ترکیبات مرتبط با آن بر یادگیری و حافظه تأثیر می گذارند. و روش های دارویی به مطالعه تنظیم خواب - سایپرز ، باشگاه دانش این کتاب همچنین اهمیت اسید کاینیک و ترکیبات مربوطه را به عنوان ابزاری دارویی بررسی می کند.

بازسازی CNS بر برخی از مدلهای پیشرو بیماری عصبی و روشهای پیشبرد بازسازی سیستم عصبی مرکزی متمرکز است. ویراستاران و نویسندگان متخصص در زمینه ، با تجربه در علوم اعصاب پایه و همچنین کاربردی هستند. این کتاب به روشی جامع و منطقی ، پیشرفت های مهم علوم پایه در علوم اعصاب را با استراتژی های پزشکی جدید متحد می کند.

  • NS
  • رویکردهای درمانی فعلی را مرور می کند
  • ویراستاران و نویسندگان متخصص در این زمینه هستند
  • از کسانی که به علوم پایه علاقه مند هستند و همچنین کسانی که به کاربرد پزشکی آن توجه دارند ، متوسل می شود
محمد بازدید : 38 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

CNS و داروسازی رفتاری سومین جلد از دوره های ششمین کنگره بین المللی داروسازی است که توسط انجمن داروسازی فنلاند برگزار شد و در 20 تا 25 ژوئیه 1975 در هلسینکی ، فنلاند برگزار شد. نویسندگان بر یافته های مربوط به سیستم عصبی مرکزی تمرکز می کنند (CNS) و در مورد تحولات در داروشناسی رفتاری و زمینه های مرتبط تحقیق. این جلد دارای 33 فصل است که به پنج بخش تقسیم شده است. پس از بحث در مورد کاربرد روانپزشکی در حفاظت از حیوانات وحشی مانند لگن ، این کتاب توجه خود را به وابستگی به الکل و فعل و انفعالات بین انتقال دهنده های عصبی و هورمون های آزاد کننده هیپوتالاموس معطوف می کند. خواننده به طور متداول با داروشناسی رفتار عاطفی آشنا می شود ،با تأکید بر اثرات دارویی در اختلالات روانی و عاطفی و همچنین عملکرد داروهای روانگردان بر احساسات ، انگیزه ها و رفتار اجتماعی حیوانات. بخش آخر به جنبه های دارویی سیستم انتقال مایعات مغزی نخاعی اختصاص یافته است. این بخش شامل موضوعاتی مانند متابولیسم آمین های بیوژنیک در CNS انسان است. اهمیت متابولیسم دوپامین برای اثرات بالینی و عوارض جانبی داروهای اعصاب. و سیستم های انتقال کامپوزیت برای اسیدهای آلی و بازها در شبکه کوروئید - سایپرز ، باشگاه دانش این کتاب مورد توجه دانشمندان نماینده تمام زمینه های اصلی داروسازی ، از جمله داروسازی بالینی و سم شناسی و همچنین متخصصان داخلی ، روانپزشکان ، مغز و اعصاب و متخصص بیهوشی خواهد بود.بخش آخر به جنبه های دارویی سیستم انتقال مایعات مغزی نخاعی اختصاص یافته است. این بخش شامل موضوعاتی مانند متابولیسم آمین های بیوژنیک در CNS انسان است. اهمیت متابولیسم دوپامین برای اثرات بالینی و عوارض جانبی داروهای اعصاب. و سیستم های انتقال کامپوزیت برای اسیدهای آلی و بازها در شبکه کوروئید - سایپرز ، باشگاه دانش این کتاب مورد توجه دانشمندان نماینده تمام زمینه های اصلی داروسازی ، از جمله داروسازی بالینی و سم شناسی و همچنین متخصصان داخلی ، روانپزشکان ، مغز و اعصاب و متخصص بیهوشی خواهد بود.بخش آخر به جنبه های دارویی سیستم انتقال مایعات مغزی نخاعی اختصاص یافته است. این بخش شامل موضوعاتی مانند متابولیسم آمین های بیوژنیک در CNS انسان است. اهمیت متابولیسم دوپامین برای اثرات بالینی و عوارض جانبی داروهای اعصاب. و سیستم های انتقال کامپوزیت برای اسیدهای آلی و بازها در شبکه کوروئید - سایپرز ، باشگاه دانش این کتاب مورد توجه دانشمندان نماینده تمام زمینه های اصلی داروسازی ، از جمله داروسازی بالینی و سم شناسی و همچنین متخصصان داخلی ، روانپزشکان ، مغز و اعصاب و متخصص بیهوشی خواهد بود.و سیستم های انتقال کامپوزیت برای اسیدهای آلی و بازها در شبکه کوروئید - سایپرز ، باشگاه دانش این کتاب مورد توجه دانشمندان نماینده تمام زمینه های اصلی داروسازی ، از جمله داروسازی بالینی و سم شناسی و همچنین متخصصان داخلی ، روانپزشکان ، مغز و اعصاب و متخصص بیهوشی خواهد بود.و سیستم های انتقال کامپوزیت برای اسیدهای آلی و بازها در شبکه کوروئید - سایپرز ، باشگاه دانش این کتاب مورد توجه دانشمندان نماینده تمام زمینه های اصلی داروسازی ، از جمله داروسازی بالینی و سم شناسی و همچنین متخصصان داخلی ، روانپزشکان ، مغز و اعصاب و متخصص بیهوشی خواهد بود.

محمد بازدید : 50 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

راهنمای CMOS Circuits یک راهنمای کاربر برای CMOS است. این کتاب جنبه های عملی CMOS را مورد تأکید قرار داده و مدارها ، جداول و نمودارهایی را برای ارتباط بیشتر اصول و کاربردها ارائه می دهد. این متن ابتدا به اصول و ویژگیهای اساسی دستگاههای CMOS پرداخته است. در فصل های بعدی ، انواع IC CMOS ، از جمله اینورترهای ساده ، آی سی ها و مدارهای گیت و منطقی و شمارنده ها و رمزگشاهای پیچیده ، به تفصیل آورده شده است. فصل آخر مجموعه متفرقه ای از دو ده مدار مفید CMOS را ارائه می دهد. این کتاب برای محققان و متخصصانی که از مدارهای CMOS در کار خود استفاده می کنند ، مانند مهندسان طراحی عملی ، مفید خواهد بود.

این کتاب شامل روش های اساسی ، بررسی قوانین اساسی برق و نحوه اعمال آنها ، قوانین طراحی ، برنامه ریزی IC ، چک لیست های دقیق برای بررسی طراحی ، جریان طراحی خاص طرح ، طراحی بلوک های ویژه ، طراحی اتصال متقابل و همچنین اطلاعات اضافی در مورد محدودیت های طراحی ناشی از تولید الزامات.به مهندسین و تکنسین ها مواد آموزشی مورد نیاز برای ماندگاری در فناوری طراحی مدار را ارائه می دهد.

*

محمد بازدید : 36 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

ایجاد تغییر در عصر ابر و چابک به  شما نشان می دهد که چگونه یک پایگاه داده یکپارچه در تمام زمینه های سیستم اطلاعاتی سازمان می تواند به کارآیی بیشتر سازمانها در کاهش چالش ها در هنگام مدیریت تغییر و کاهش هزینه های کل مالکیت (TCO) کمک کند. علاوه بر این ، این مرجع ارزشمند رهنمودهایی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد از دامهایی که باعث شکست پروژه های CMDB می شوند جلوگیری کرده و در واقع زمان لازم برای دستیابی به اجرای CMDB را کوتاه کنید. با استفاده از تجربیات گسترده و استفاده از مثالهای برجسته دنیای واقعی ، ریک استورم ، دنیس دروگست و دن توینگ بحث می کنند:

  • بینش منحصر به فرد از مواجهه گسترده صنعت ، تحقیق و مشاوره در مورد تکامل فناوری CMDB / CMS و گفتگوی مداوم با جامعه فروشندگان از نظر طراحی و برنامه های فعلی و آینده CMDB / CMS
  • بهترین شیوه های اثبات شده و ساختار یافته برای استقرار CMDB
  • بینش واضح و مستند در مورد تأثیرات رایانش ابری و سایر پیشرفت ها در آینده
  • مشورت می کنند ، کشف کنید و مراحل لازم برای موفقیت ، برنامه ریزی و طراحی CMDB را به شما نشان می دهد
  • موارد استفاده مربوط به خرده فروشی ، تولید و موارد عمودی مالی مربوط به استقرار CMDB در دنیای واقعی را پوشش می دهد
  • بهترین شیوه های ساخت یافته را برای استقرار CMDB فراهم می کند
  • بحث می کند که چگونه پذیرش CMDB می تواند هزینه کل مالکیت را کاهش دهد ، کارایی را افزایش دهد و بنگاه فناوری اطلاعات را بهینه کند
محمد بازدید : 33 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

این کتاب تلاش می کند تا پاسخ دهد که چرا این همه علاقه به خوشه وجود دارد. خوشه ها در تمام مقیاس های طولی وجود دارند و در نتیجه در زمینه های مختلفی رخ می دهند. خوشه ها از نظر علمی جالب هستند ، اما از نظر فنی پیامدهای مهمی نیز دارند.تقسیم کتاب به سه قسمت تقریباً زمینه را به خوشه های کوچک ، متوسط ​​و در مقیاس بزرگ تفکیک می کند. خوشه های کوچک رژیم فیزیک اتمی و مولکولی و شیمی هستند. رژیم میانی رژیم انتقالی است ، با ویژگی های آن از جمله شروع رفتار فله مانند ، رشد و تجمع و شروع خواص مواد. خوشه های در مقیاس بزرگ جنبه های ماده متراکم و علوم مواد را منعکس می کنند و در این رژیم است که فراکتال ها چشمگیرترین ظاهر خود را دارند.ین مروری کاملاً تلفیقی و آموزشی از حوزه وسیعی از خوشه ها که هر دو کار نظری و تجربی در آن پوشش داده شده است ، نه تنها برای دانشجویان ، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دانشجویان کارشناسی ارشد ، بلکه همچنین برای محققان در زیرشاخه های مختلف مورد مطالعه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

محمد بازدید : 31 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

تجزیه و تحلیل خوشه برای برنامه ها با روش ها و کاربردهای مختلف تجزیه و تحلیل خوشه سرو کار دارد. مباحث تحت پوشش از متغیرها و مقیاس ها تا اندازه گیری ارتباط بین متغیرها و در میان واحدهای داده است. مشکلات مفهومی در تجزیه و تحلیل خوشه ، همراه با روشهای خوشه بندی سلسله مراتبی و غیر سلسله مراتبی بحث شده است. عناصر لازم تجزیه و تحلیل داده ها ، آمار ، تجزیه و تحلیل خوشه ای و پیاده سازی رایانه به صورت عمودی ادغام شده اند تا مسیر کامل داده های خام تا تجزیه و تحلیل نهایی را پوشش دهند. این کتاب که از 10 فصل تشکیل شده است ، با مقدمه ای در موضوع تجزیه و تحلیل خوشه و کاربردهای آن و همچنین مشکلات مرتب سازی دسته بندی و نیاز به الگوریتم های تجزیه و تحلیل خوشه آغاز می شود. در سه فصل بعدی شرح مفصلی از متغیرها و معیارهای ارتباط ،با تأکید بر راهکارهای مقابله با مشکلات حاوی متغیرهای انواع مختلف. فصل های بعدی بر روی تکنیک های مرکزی تجزیه و تحلیل خوشه با اشاره خاص به ملاحظات محاسباتی تمرکز دارند. تفسیر نتایج خوشه بندی و تکنیک ها و استراتژی ها برای استفاده موثرتر از تجزیه و تحلیل خوشه ای. فصل آخر روشی را برای ارزیابی روشهای خوشه بندی جایگزین پیشنهاد می کند. ارائه با مجموعه کاملی از برنامه های رایانه ای پیاده شده ذکر شده در ضمیمه ها استفاده می شود تا استفاده از تجزیه و تحلیل خوشه را تا حد ممکن بدون درد و بدون خطای مکانیکی انجام دهد. این مونوگرافی برای دانشجویان و کارگرانی طراحی شده است که با مفهوم تحلیل خوشه ای روبرو شده اند.فصل های بعدی بر روی تکنیک های مرکزی تجزیه و تحلیل خوشه با اشاره خاص به ملاحظات محاسباتی تمرکز دارند. تفسیر نتایج خوشه بندی و تکنیک ها و استراتژی ها برای استفاده موثرتر از تجزیه و تحلیل خوشه ای. فصل آخر روشی را برای ارزیابی روشهای خوشه بندی جایگزین پیشنهاد می کند. ارائه با مجموعه کاملی از برنامه های رایانه ای پیاده شده ذکر شده در ضمیمه ها استفاده می شود تا استفاده از تجزیه و تحلیل خوشه را تا حد ممکن بدون درد و بدون خطای مکانیکی انجام دهد. این مونوگرافی برای دانشجویان و کارگرانی طراحی شده است که با مفهوم تحلیل خوشه ای روبرو شده اند.فصل های بعدی بر روی تکنیک های مرکزی تجزیه و تحلیل خوشه با اشاره خاص به ملاحظات محاسباتی تمرکز دارند. تفسیر نتایج خوشه بندی و تکنیک ها و استراتژی ها برای استفاده موثرتر از تجزیه و تحلیل خوشه ای. فصل آخر روشی را برای ارزیابی روشهای خوشه بندی جایگزین پیشنهاد می کند. ارائه با مجموعه کاملی از برنامه های رایانه ای پیاده شده ذکر شده در ضمیمه ها استفاده می شود تا استفاده از تجزیه و تحلیل خوشه را تا حد ممکن بدون درد و بدون خطای مکانیکی انجام دهد. این مونوگرافی برای دانشجویان و کارگرانی طراحی شده است که با مفهوم تحلیل خوشه ای روبرو شده اند.فصل آخر روشی را برای ارزیابی روشهای خوشه بندی جایگزین پیشنهاد می کند. ارائه با مجموعه کاملی از برنامه های رایانه ای پیاده شده ذکر شده در ضمیمه ها استفاده می شود تا استفاده از تجزیه و تحلیل خوشه را تا حد ممکن بدون درد و بدون خطای مکانیکی انجام دهد. این مونوگرافی برای دانشجویان و کارگرانی طراحی شده است که با مفهوم تحلیل خوشه ای روبرو شده اند.فصل آخر روشی را برای ارزیابی روشهای خوشه بندی جایگزین پیشنهاد می کند. ارائه با مجموعه کاملی از برنامه های کامپیوتری پیاده سازی ذکر شده در ضمیمه ها استفاده می شود تا استفاده از تجزیه و تحلیل خوشه را تا حد امکان بدون درد و بدون خطای مکانیکی انجام دهد. این مونوگرافی برای دانشجویان و کارگرانی طراحی شده است که با مفهوم تحلیل خوشه ای روبرو شده اند.

محمد بازدید : 54 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

ابرها: شکل گیری ، خصوصیات نوری و اثرات آنها در مورد شکل گیری ابرها و همچنین جنبه های نظری و تجربی خصوصیات میکروفیزیکی و نوری آنهاست. بحث ها تحت عناوین ساختار ابرها ، برهم کنش تابش غیرفعال با ابرها و برهم کنش تابش فعال با ابرها گروه بندی می شوند. این کتاب در سه بخش تنظیم شده و دارای 11 فصل است. پس از تجزیه و تحلیل مقیاس های مکانی و زمانی درگیر در تشکیل و سازماندهی ابرها و بارندگی ، این متن تکنیک های اندازه گیری میکروفیزیکی مورد استفاده در کاوش ریز ساختار ابرها را بررسی می کند. خواننده پس از آن متد به ساختار ابرها جوی و بارش معرفی؛ تشکیل و ساختار مه. و ویژگی های اساسی موج کوتاه ابرهای "ایده آل".رفتار زمانی ابرها و تعامل آنها با میدان تابش ، همراه با اثرات احتمالی مدل های ابر در مطالعات گردش عمومی در نظر گرفته شده است. فصل های باقیمانده به بررسی ویژگی های پراکندگی نور بلورهای یخ و ویژگی های تابشی ابرهای یخی می پردازند. اندازه گیری لیزر در ابرها انتقال و بازتاب ابرهای یخی توسط کاوش فعال ؛ و نظریه پراکندگی چندگانه پرتوهای لیزر در ابرها. این کتاب با ارائه اندازه گیری های گسترش زمانی و مکانی یک نبض آبی-سبز از طریق ابرها و مه ها به عنوان تابعی از ضخامت نوری و میدان دید گیرنده به پایان می رسد. این متن از نظر بررسی وضعیت پیشرفته و شناسایی مناطقی که به تحقیقات بیشتری نیاز دارند ، برای محققان و مدیران برنامه های پیشرفته مفید خواهد بود.

محمد بازدید : 31 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

Cloud Storage Security: یک راهنمای عملی از دیدگاه امنیت و حریم خصوصی ، خطرات مرتبط با ذخیره سازی داده های مبتنی بر ابر را معرفی و بحث می کند. درک عمیقی از خطرات و مزایای ذخیره سازی ابر نشان داده شده با استفاده از روش Use-Case. نویسندگان همچنین لیستی از چک را ارائه می دهند که کاربر و همچنین پزشک شرکت را قادر می سازد ارزیابی کند که هنگام استفاده از ابر برای ذخیره اطلاعات شخصی و حساس ، چه موارد امنیتی و حریم خصوصی باید در نظر گرفته شود.

  • تاریخچه و ماهیت تکامل یافته ذخیره سازی و امنیت ابر را توصیف می کند
  • تهدیدهای مربوط به حریم خصوصی و امنیت هنگام استفاده از برنامه های رایگان رسانه های اجتماعی که از فضای ذخیره سازی ابری استفاده می کنند ، کاوش می کند
  • شامل موارد حقوقی و قانونی حاکم بر حریم خصوصی ، انطباق و مسئولیت قانونی کاربران سازمانی است
  • دستورالعمل ها و یک چک لیست امنیتی برای انتخاب ارائه دهنده خدمات ذخیره سازی ابری ارائه می دهد
  • شامل موارد موردی و بهترین روش ها برای ایمن سازی داده ها در فضای ابری است
  • درباره آینده رایانش ابری بحث می کند
محمد بازدید : 34 پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

برای کاهش خطر زیر سوال بردن شواهد پزشکی قانونی دیجیتال در دادرسی های قضایی ، داشتن یک روش دقیق و مجموعه روش های انجام تحقیقات و معاینات پزشکی قانونی دیجیتال مهم است. تحقیقات پزشکی دیجیتال در محیط رایانش ابری ، به دلیل شیوع نسبتاً اخیر رایانش ابری ، در مراحل ابتدایی است.

Cloud Storage پزشکی قانونیاولین چارچوب پزشکی قانونی ابر مبتنی بر شواهد را ارائه می دهد. نویسندگان با استفاده از سه سرویس ذخیره سازی ابر رایج و یک سرویس ذخیره سازی ابر خصوصی به عنوان مطالعات موردی ، به شما نشان می دهند که وقتی کاربر روشهای مختلفی را برای استفاده از چگونگی استفاده از آنها برای تحقیق در مورد باقیمانده های داده در سرورهای ذخیره سازی ابر و دستگاه های مشتری استفاده می کند ، ذخیره ، بارگذاری و دسترسی به داده ها در ابر. با تعیین بقایای داده ها در دستگاه های مشتری ، شما از انواع مصنوعات زمینی که احتمالاً در مرحله شناسایی تحقیقات باقی می مانند ، درک بهتری پیدا می کنید. هنگامی که مشخص شد یک حساب سرویس ذخیره سازی ابری شواهد بالقوه ارتباطی با تحقیقات را دارد ، می توانید این موضوع را به مراکز ارتباطی حقوقی ارائه دهندگان خدمات ابلاغ کنید تا بتوانند به موقع پاسخ دهند و شواهد را ایمن کنند

  • بیاموزید که از اولین چارچوب پزشکی قانونی ابر مبتنی بر شواهد استفاده از روش و ابزار استفاده کنید
  • مطالعات موردی ابزارهای مفصلی را برای تجزیه و تحلیل دستگاه های ذخیره سازی ابر با استفاده از خدمات محبوب ذخیره سازی ابر فراهم می کند
  • شامل پیامدهای حقوقی تحقیقات پزشکی قانونی ذخیره سازی ابر است
  • بحث درباره تکامل آینده ذخیره سازی ابر و تأثیر آن بر پزشکی قانونی دیجیتال
محمد بازدید : 53 شنبه 14 فروردین 1400 نظرات (0)

نمونه سوال بیوگرافی جغرافیایی قفسه شمال غربی استرالیا اولین مجموعه اطلاعات موجود در قفسه شمال غرب از نظر تاریخ زمین شناسی ، اقیانوس شناسی و اقلیم شناسی و درک فعلی از موضوعاتی از قبیل تنوع زیستی ، اتصال ، پراکندگی لارو و گونه زایی در دریا را تعیین می کند که تعیین کننده الگوهای توزیع جانوران بی مهرگان آن - سایپرز ، نمونه سوال باشگاه دانش این منبع به عنوان منبعی از اطلاعات و ایده ها در مورد بیوت قفسه و ریشه های تکاملی و قرابت و عوامل محرک محیط زیست گونه و توزیع گونه و عملکرد اکوسیستم در نظر گرفته شده است.

رگولاتورها و مدیران محیط زیست صنعت در سراسر جهان ، به ویژه در قفسه شمال غربی غنی از منابع ، مجبور به تصمیم گیری بدون اطلاعات کافی یا درک ارزش های حفاظتی یا عواملی هستند که فرآیندهای اکوسیستم و انعطاف پذیری را در برابر افزایش انسان و طبیعی افزایش می دهند. تغییر دادن. این کتاب منبعی از اطلاعات و ایده نمونه سوال ها و ارجاعات گسترده به موضوعات مورد توجه اصلی را فراهم می کند. این یک روایت با تصویر بزرگ فراهم می کند ، زیست محیطی دریایی را در یک زمینه تنوع زیستی زمین شناسی ، تکاملی و منطقه ای قرار می دهد.

  • اولین کتابی که به زیستگاههای عمده رودخانه ای و شرایط جسمی و اکولوژیکی قفسه شمال غربی استرالیا پرداخته است
  • اطلاعات جدید در مورد ژئومورفولوژی و زیست توده های صخره های مرجانی و سایر زیستگاه های بی مهرگان را که گونه های اصلی و گروه های عملکردی قفسه شمال غرب هستند ، پوشش می دهد
  • ایده های جدیدی در مورد فرآیندها و الگوهاینمونه سوال  زیست جغرافیایی در دریاهای گرمسیری معرفی می کند
  • بیوژئومورفولوژی ، اصطلاحی نسبتاً جدید ، به روابط بین زیست و شکل و فرم ژئومورفیک اشاره دارد. اکولوژی مطالعه ارگانیسم ها در رابطه با محیط فیزیکی و زیست شناختی آنها است. بنابراین ، ecogeomorphology می توانست نامی به همان اندازه قابل قبول برای این نشریه باشد که بر جنبه های اکولوژیکی حوزه بزرگ زیست شناسی تأکید می کند. بیشتر مقالات مربوط به پوشش گیاهی به ژئومورفولوژی رودخانه ، فرسایش و رسوب می باشد. با این حال ، مقالاتی که اهمیت مطالعات اکولوژیکی حیوانات و تأثیر آنها بر شکل و روند ژئومورفیک را نشان می دهد نیز گنجانده شده است.

    مقالات از نظر جغرافیایی از مناطق خشک در جنوب غربی آمریکا و اسرائیل تا مناطق گرمسیر جدید جهان است. با این حال ، بیشتر مقالات مربوط به مناطق معتدل آمریکای شمالی و اروپای غربی است.

    این کتاب در بین اولین کتابهایی است که به نقشی که نمونه سوال زیست محیطی و زیست محیطی در فرآیندهای ژئومورفیک بازی می کنند نزدیک می شود و باید در قفسه هر بوم شناس منظر باشد.

محمد بازدید : 149 پنجشنبه 07 اسفند 1399 نظرات (0)

بهترین روش های مصنوعی: شیمی ارگانوفسفر (V) پوشش منظمی از رایج ترین کلاسهای ترکیبات و معرفهای ارگانوفسفره پنج ظرفیتی (از جمله فسفونیل ، فسفوریل و ارگانوفسفرها) را فراهم می کند و به محققان اجازه می دهد نقطه ورود آسان به این زمینه پیچیده و از نظر اقتصادی مهم باشد. این کتاب از قالب بهترین روش های مصنوعی ، شامل روش های عملی ، نکات مصنوعی و میانبرها پیروی می کند . در صورت لزوم ، مقالات شامل داده های سمیت و زمینه های تاریخی برای واکنش ها هستند. همچنین داده های تحلیلی و طیف سنجی معمولی نیز ارائه شده است تا دانشمندان را قادر به شناسایی خصوصیات اصلی ترکیبات کند.

این کتاب ویرتیو همراهی ارزشمند برای تحقیقات شیمی دانان در دانشگاه و صنعت است که بهترین روش های عملی (اغلب از ادبیات ابتدایی با دسترسی دشوار و به زبان خارجی) را در یک مکان خلاصه می کند. برای افرادی که روی کاربردهای صنعتی این ترکیبات کار می کنند ، از جمله حشره کش ها ، علف کش ها ، بازدارنده های شعله و نرم کننده ها به طور ایده آل مناسب است.

  • شامل ترکیبی از روشهای تاریخی و آزمایش شده و اثبات شده که به اثبات رسیده است ، در کنار روشهای جدید برای ارائه دانشمندان با یک منبع سریع و صرفه جویی در وقت از روشهای قابل اعتماد
  • شامل نکات و ترفندهایی برای واکنش به کار است. اطلاعات مهمی که غالباً از منابع دیگر غایب است
  • شامل داده های اصلی تحلیلی برای ترکیبات است ، بنابراین دانشمندان یک منبع مفید برای انتخاب ، انجام و تجزیه و تحلیل بهترین واکنش دارند
محمد بازدید : 70 پنجشنبه 04 دی 1399 نظرات (0)

علوم غریبه غیبی یک اصطلاح جمعی منسوخ شده برای رشته های مختلف است که اکنون به عنوان باطنی طبقه بندی می شوند . به نظر می رسد که این در قرن شانزدهم پدید آمده و در عصر روشنگری مشکل ساز شده است ، زیرا ارتباط بین "غیب" و "علم" دیگر مجاز شناخته نمی شود. غالباً طالع بینی ، کیمیاگری و جادو از جمله علوم غیبی به حساب می آمدند ، که گاه نیز اشکال مختلفی از فالگیری بود . [1]

طبق ارائه دانشمند دینی Wouter J. Hanegraaff ، اصطلاح "علوم غیبی" کمتر به دلیل استدلال های علمی ، بلکه عمدتاً به دلیل تحریک پروتستان علیه چنین دیدگاههای " بت پرستانه " مورد بی آبرویی قرار گرفت. [2]

جنجال بر سر رابطه با افراط گرایی راست گرا 

متأثر از "پایان نامه های ضد پنهانکاری" تئودور د. آدورنو (1951) [81] ، علوم غریبه غیبی به ویژه در کشورهای آلمانی زبان ، مفهوم نزدیکی ایدئولوژیک بین باطنی گرایی و فاشیسم گسترده است [82] (رجوع کنید به افراط گرایی راست گرایانه و باطنی گرایی ). آدورنو شباهت ها را در دور شدن از مدرنیته ، در بی خردی ، تفکر جادویی و ساختارهای اقتدارگرا می دید. [83] دانشمندان دینی جولیان استروب [82] و آرتور ورسلوئیس [83]انتقاد از پایان نامه ها ، عدم تعصب ، تعصب و تعمیم آدورنو. ورسلوئیس حتی آدورنو را به شناسایی قربانیان تلاش های نابودی ناسیونال سوسیالیستی با عاملان متهم کرد ("ادغام به نظر می رسد یک ایدئولوژی برای از هم پاشیدن در گروه های قدرت است که یکدیگر را نابود می کنند") و او از الگوهای تفکر ضد یهودی علیه آنها استفاده می کند ("ضد سایه سایه" ، " پوسیدگی ").

 

این کتاب در میان مسیحیان انگلیسی زبان ، کتاب "خطرات پنهان رنگین کمان: جنبش عصر جدید و عصر آینده بربریت" (1983 ، آلمانی: اغواگری ملایم ) مورد توجه وکیل آمریکایی کنستانس کامبی بود. كومبی عصر جدید را به عنوان یك جنبش سازمان یافته با هدف استقرار حكومت جهانی توصیف كرد و اشارات تاریخی به دولت نازی داشت . نویسندگان دیگر نیز این کار را دنبال کردند. [84]

 

از دهه 1990 میلادی ، گرایش های افراط گرای راست گرای باطنی به طور فزاینده ای در مناطق آلمانی زبان مورد بحث قرار گرفته و از طیف سیاسی چپ گرا آغاز شده است . این امر عمدتا توسط کتاب آتش در قلبها توسط سیاستمدار سابق سبز آلمان ، جوتا دیتفورت ، که برای اولین بار در سال 1992 منتشر شد ، آغاز شد . [85] دیتفورت از باطنی گرایی در سراسر هیئت به عنوان یک ایدئولوژی یاد کرد که "خورشت بدبویی از عناصر دزدیده شده از تمام ادیان سنتی بود که از بافت اجتماعی و فرهنگی آنها پاره شده بود" و ریشه های فاشیستی داشت. [86]با این کار ، او عمدتا با مطالعه مورخان اتریشی ادوارد گوگنبرگر و رومان شویدلنکا در ارتباط بود که از اواخر دهه 1960 ، افزایش موازی گرایش های اکولوژیستی-اکتیو ، معنوی-باطنی و جناح راست افراطی در جامعه و با اشاره به دوره جنگ بین جنگ قبل از ممکن را ثبت کرده اند " تکرار تاریخ ”هشدار داد. [87] دیتفورت در سال 1992 نوشت كه جنبش عصر جدید (به عنوان مترادف صحنه باطنی فعلی) "هنوز فاشیستی نبوده است" ، [88]اما او همچنین یک رابطه گسترده را نیز مشاهده کرد: "باطنی گرایی و فاشیسم در سیاست زدایی از مردم ، کیش منیت سخت ، رهبری نخبه گرا و یک جهت گیری کاملا ضد اجتماعی ، ضد بشری و ضد روشنگری همپوشانی دارد ." [89] آموزه مخفی بلاواتسکی ، منتسب به آریوسوفی نژادپرستانه ، "وارد فرایندهای فکری رهبران نازی" ، از جمله آدولف هیتلر شد ، و در عین حال "مهمترین ریشه انسان شناسی امروز و صحنه عصر جدید". [88]

 

نیکولاس گودریک-کلارک ، مورخ انگلیسی پیش از این در سال 1985 یک مطالعه اساسی در مورد نقش ایده های باطنی در پیش از تاریخ ناسیونال سوسیالیسم ارائه داده بود ، اما این مقاله فقط در سال 1997 به زبان آلمانی تحت عنوان ریشه های پنهانی ناسیونال سوسیالیسم منتشر شد . در آن ، گودریک-کلارک نشان داد که آریوسوفی اوایل قرن 20 ، که "کار استاندارد" آن دیتفورت را دکترین راز بلاواتسکی نامید ، [88] عناصر تعلیمات بلاواتسکی را پذیرفته بود ، اما در رابطه با (در آن زمان هنوز به عنوان یک واقعیت طبیعی شناخته می شد) نژادهای انسانیموضع مخالفی اتخاذ کرد: در حالی که بلاواتسکی از طریق ادغام همه نژادها چشم انداز توسعه بالاتر بشریت را دنبال می کرد و نمی خواست بین آنها تمایز بگذارد ، برعکس ، آریوسوف ها برای دستیابی به همان هدف ، تفکیک نژادی سخت و جامعه سلسله مراتبی نژادی را تبلیغ می کردند. در مورد تأثیر آریوسوفی بر ناسیونال سوسیالیست ها ، گودریک-کلارک نوشت که هیتلر آن را می دانست ، اما تا حد زیادی آن را رد کرد. [90]

 

درمورد مسئله طبقه بندی سیاسی باطنی گرایی ، استروب در سال 2017 نوشت: «یک طبقه بندی کلی از باطنی گرایی در یک طیف سیاسی خاص ، گمراه کننده خواهد بود. از نظر تاریخی ، جریاناتی مانند روح گرایی ، غیبت یا تفکر جدید با جنبش های اصلاح طلب سیاسی - که در قرن نوزدهم عمدتاً جهت گیری سوسیالیستی ، فمینیستی یا آنارشیستی داشتند ، بسیار گره خورده بودند []. نقش انجمن تئوسوفی در زمینه ضد استعمار و رهایی جنوب آسیا کاملاً مشهور است ( آنی بسانت ، به عنوان مثال ، رئیس انجمن تئوسوفی از سال 1907 ، رئیس کنگره ملی هند در سال 1917 شدبرگزیده). با این حال، برخی از عناصر که توسط esotericists خاص به روشنی بیان شدند نقاط تماس برای نژادپرستانه، ایده ملی گرا و ضد سامی ارائه شده است. " [91] دانشمند دینی جرالد Willms نیز می بیند ارتباط بین باطنی و نژادپرستانه قوم تفکر در مخالفت با ماتریالیسم و تاکید بر جامع رویکردهای ( جامع ). باطنی گرایی در ابتدا به رشد معنوی شخصی علاقه مند است و بیشتر غیرسیاسی است. فقط یک "قسمت خاکستری در لبه سمت راست" وجود دارد. [92]

 

جنبش شکاک 

نمایندگان جنبش تردید انتقاد اساسی نسبت به هرگونه باطن گرایی دارند . فیزیکدان مارتین لامبک ادعا می کند که باطنی گرایی می خواهد جهان بینی "مکانیکی-مادی گرایانه " فیزیک را خرد کند ، و بنابراین فیزیک "مانند یک قلعه محاصره شده" ظاهر می شود . طبق گفته لامبك (كه ظاهراً به كتابی از ثوروالد دثلفسن تكیه دارد ) ، "نقطه شروع همه باطنی گرایی" آموزش هرمس تریزمیستوس است . « فلسفه هرمتیک » مترادف با باطنی گرایی است. به طور خاص ، اصل تشبیه بصورت کلاسیک در جمله "همانطور که در بالا ، بنابراین در زیر" فرموله شده استاساس همه باطنی گرایی است و باطنیان متقاعد شده اند که بر این اساس می توانند کل جهان خرد و کلان را کشف کنند. از این رو ، طبق گفته لامبك ، چنین نتیجه می گیرد كه از نظر باطنی "تمام معاینات انجام شده با تلسكوپ و میكروسكوپ از زمان گالیله زائد بودند" . علاوه بر این ، تشبیه "در تضاد اساسی با روش علم امروز است". با این حال ، از این تناقضات ادعایی مشابه و دیگر ، لامبك نتیجه ای را برای رد باطنی نگرفت. او نگران قوام ساختمان آموزش فیزیک و ادعای آن است که تنها مسئولیت این رشته را به عهده دارد. باطنی گزاره هایی را بیان می کند که در این حوزه از مسئولیت قرار می گیرند ، به عنوان مثال همه چیز در جهان از ده اصل اصلی ساخته شده است (طبق گفته لامبک ، یک فرضیه اساسی باطنی). بنابراین وجود اصطلاحاً "پارافنومن" باید به معنای جعل گرایی پوپر به صورت تجربی آزمایش شود. [93]

 

تجاری سازی 

بسیاری از منتقدان، بلکه برخی از esotericists خود شکایت در مورد یک "سوپرمارکت معنویت": [94] مختلف، گاهی اوقات تناقض سنت های معنوی، که در طول قرن ها در فرهنگ های مختلف جهان به وجود آمد، می تبدیل شدن به یک کالا در جامعه مصرف کننده ، با مختلف روند و مد به سرعت در حال تغییر متناوب ( "دیروز یوگا ، امروز ریکی ، فردا کابالا " ) و از محتوای واقعی خود به عنوان یک محصول در بازار محروم شدند. این رویکرد سطحی است و معنویت را به کلیشه ها کاهش می دهد و معنای واقعی آنها را بدزدند.

محمد بازدید : 22 شنبه 01 آذر 1399 نظرات (0)

صفحه اصلیلیست محصولاتدرباره ماتماس با ماراهنمای خريدنقشه سایتRSS

عبارت جستجو را وارد کنید

برترین فایل ها

دسته بندی محصولات

علوم انسانی

علوم پایه

علوم پزشکی

عمومی

فنی و مهندسی

قالب سایت

نرم افزار

برنامه نویسی

کارآفرینی

فایل های گرافیکی

بخش همکاران

ورود همکار تبلیغ کننده

ثبت نام همکار تبلیغ کننده

محصولات فروشگاه

 

آنالیز تابعی چارلز شوارتز

 

آنالیز تابعی چارلز شوارتز

 

قیمت: 27,500 تومان

 

توضیحات دانلود

 

حل المسایل ریاضی استوارت قسمت دوم

 

حل المسایل ریاضی استوارت قسمت دوم

 

قیمت: 27,500 تومان

 

توضیحات دانلود

 

حل المسایل ریاضی استوارت قسمت اول

 

حل المسایل ریاضی استوارت قسمت اول

 

قیمت: 27,500 تومان

 

توضیحات دانلود

 

پاورپوینت آتش فشان ها

 

پاورپوینت آتش فشان ها

 

قیمت: 12,320 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق فیزیولوژی عضله ی اسکلتی در 26 ص فایل ورد

 

تحقیق فیزیولوژی عضله ی اسکلتی در 26 ص فایل ورد

 

قیمت: 4,400 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق با موضوع سوارکاری 70 ص فایل ورد

 

تحقیق با موضوع سوارکاری 70 ص فایل ورد

 

قیمت: 6,600 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق درباره علم ورزش

 

تحقیق درباره علم ورزش

 

قیمت: 4,400 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با استان مازندران

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با استان مازندران

 

قیمت: 9,350 تومان

 

توضیحات دانلود

 

پاورپوینت آشنایی با استان اصفهان

 

پاورپوینت آشنایی با استان اصفهان

 

قیمت: 9,350 تومان

 

توضیحات دانلود

 

پاورپوینت آشنایی با استان خوزستان

 

پاورپوینت آشنایی با استان خوزستان

 

قیمت: 9,350 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با ویروس کرونا

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با ویروس کرونا

 

قیمت: 6,050 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت ویروس کرونا

 

دانلود پاورپوینت ویروس کرونا

 

قیمت: 6,600 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق با موضوع کربوهیدراتها

 

تحقیق با موضوع کربوهیدراتها

 

قیمت: 5,500 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق کاربرد علم فیزیک در ورزش در 26 ص فایل ورد

 

تحقیق کاربرد علم فیزیک در ورزش در 26 ص فایل ورد

 

قیمت: 5,500 تومان

 

توضیحات دانلود

 

پاورپوینت تحلیل یک ویلای مسکونی با توجه به تنظیم شرایط محیطی در 73 اسلاید قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با تصاویر کامپیوتری

 

پاورپوینت تحلیل یک ویلای مسکونی با توجه به تنظیم شرایط محیطی در 73 اسلاید قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با تصاویر کامپیوتری

 

قیمت: 12,320 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق فواید ورزش درمانی در درمان کمردرد 30 ص فایل ورد

 

تحقیق فواید ورزش درمانی در درمان کمردرد 30 ص فایل ورد

 

قیمت: 5,500 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت توسعه و طراحی محصول

 

دانلود پاورپوینت توسعه و طراحی محصول

 

قیمت: 7,700 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت کارسنجی و زمان سنجی

 

دانلود پاورپوینت کارسنجی و زمان سنجی

 

قیمت: 11,550 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق درباره کاراته 29 ص فایل ورد

 

تحقیق درباره کاراته 29 ص فایل ورد

 

قیمت: 6,050 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت قابلیت ها و ساختار سیستم ها و نرم افزارهای مدیریت زنجیره تامین

 

دانلود پاورپوینت قابلیت ها و ساختار سیستم ها و نرم افزارهای مدیریت زنجیره تامین

 

قیمت: 8,800 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت مدل های پیش بینی ورشکستگی

 

دانلود پاورپوینت مدل های پیش بینی ورشکستگی

 

قیمت: 7,150 تومان

 

توضیحات دانلود

 

<18192021222324252627>

صفحه اصلیلیست محصولاتدرباره ماتماس با ماراهنمای خریدنقشه سایتRSS

تمامی حقوق مادی و معنوی این فروشگاه متعلق به برترین فایل ها می باشد

صفحه اصلیلیست محصولاتدرباره ماتماس با ماراهنمای خريدنقشه سایتRSS

عبارت جستجو را وارد کنید

برترین فایل ها

دسته بندی محصولات

علوم انسانی

علوم پایه

علوم پزشکی

عمومی

فنی و مهندسی

قالب سایت

نرم افزار

برنامه نویسی

کارآفرینی

فایل های گرافیکی

بخش همکاران

ورود همکار تبلیغ کننده

ثبت نام همکار تبلیغ کننده

محصولات فروشگاه

 

دانلود پاورپوینت چیدمان ماشین آلات و تجهیزات کارخانه (LAYOUT)

 

دانلود پاورپوینت چیدمان ماشین آلات و تجهیزات کارخانه (LAYOUT)

 

قیمت: 7,700 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت انتقال فناوری در صنعت خودرو

 

دانلود پاورپوینت انتقال فناوری در صنعت خودرو

 

قیمت: 7,150 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق حقوق از دریچه ایران باستان

 

تحقیق حقوق از دریچه ایران باستان

 

قیمت: 6,050 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق بررسی حقوق شهروندی در دادرسیهای كیفری

 

تحقیق بررسی حقوق شهروندی در دادرسیهای كیفری

 

قیمت: 5,500 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق نفقه در قانون مدنی فایل ورد 18 ص

 

تحقیق نفقه در قانون مدنی فایل ورد 18 ص

 

قیمت: 4,400 تومان

 

توضیحات دانلود

 

پاورپوینت آشنایی کلی با صنعت پتروشیمی

 

پاورپوینت آشنایی کلی با صنعت پتروشیمی

 

قیمت: 5,500 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق خروج صغیر از حجر

 

تحقیق خروج صغیر از حجر

 

قیمت: 8,250 تومان

 

توضیحات دانلود

 

مقاله بررسی تطبیقی حقوق و آزادیهای فردی در نظام حقوق اساسی ایران و فرانسه

 

مقاله بررسی تطبیقی حقوق و آزادیهای فردی در نظام حقوق اساسی ایران و فرانسه

 

قیمت: 7,150 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق در مورد جمعیت 82 ص

 

تحقیق در مورد جمعیت 82 ص

 

قیمت: 9,350 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت تاب آوری سازمانی

 

دانلود پاورپوینت تاب آوری سازمانی

 

قیمت: 5,500 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت برنامه تحقیق و توسعه ملی کره G7

 

دانلود پاورپوینت برنامه تحقیق و توسعه ملی کره G7

 

قیمت: 6,050 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت مدل سیستم مانا-زنده و تدارکات (VSM)

 

دانلود پاورپوینت مدل سیستم مانا-زنده و تدارکات (VSM)

 

قیمت: 7,150 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با شرکت خودروسازی تویوتا

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با شرکت خودروسازی تویوتا

 

قیمت: 6,600 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق فیزیولوژی و متابولیسم ورزش

 

تحقیق فیزیولوژی و متابولیسم ورزش

 

قیمت: 5,500 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق نقش ورزش در سلامتی قلب، قند، ریه ها 22 صفحه

 

تحقیق نقش ورزش در سلامتی قلب، قند، ریه ها 22 صفحه

 

قیمت: 4,400 تومان

 

توضیحات دانلود

 

پاورپوینت لایه ازن در 25 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر‬‎

 

پاورپوینت لایه ازن در 25 اسلاید کاملا قابل ویرایش به طور کامل و جامع همراه با شکل و تصاویر‬‎

 

قیمت: 12,320 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت بررسی تطبیقی بودجه ریزی استرالیا

 

دانلود پاورپوینت بررسی تطبیقی بودجه ریزی استرالیا

 

قیمت: 7,150 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی مواد اولیه مورد نیاز

 

دانلود پاورپوینت برنامه ریزی مواد اولیه مورد نیاز

 

قیمت: 7,700 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت تصمیم گیری پیچیده وتئوری عمومی سیستم ها

 

دانلود پاورپوینت تصمیم گیری پیچیده وتئوری عمومی سیستم ها

 

قیمت: 7,150 تومان

 

توضیحات دانلود

 

تحقیق جایگاه و اهمیت کاربری فضای سبز در بین سایر کاربریها

 

تحقیق جایگاه و اهمیت کاربری فضای سبز در بین سایر کاربریها

 

قیمت: 5,500 تومان

 

توضیحات دانلود

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با روش پژوهش داده بنیاد (گراند تئوری)

 

دانلود پاورپوینت آشنایی با روش پژوهش داده بنیاد (گراند تئوری)

 

قیمت: 6,050 تومان

برای مشاهده و دانلود فایل های بیشتر به سایت فروشگاه فایل لوکس فایل  مراجعه نمایید. با ما همراه باشید.

توضیحات دانلود

 

<19202122232425262728>

صفحه اصلیلیست محصولاتدرباره ماتماس با ماراهنمای خریدنقشه سایتRSS

تمامی حقوق مادی و معنوی این فروشگاه متعلق به برترین فایل ها می باشد

تعدادی از بهترین فایل ها در زمینه های مختلف در دنیای وب باکیفیت عالی و قیمت ارزان ارائه شده از سایت فروشگاه فایل بتا پروژه. لطفا جهت مشاهده و دانلود لینک را دنبال نمایید با ما همراه باشید

محمد بازدید : 27 سه شنبه 29 مهر 1399 نظرات (0)

چگونه در برابر فعالسازی طلسم محافظت شویم اصطلاح جادو به تکنیکی گفته می شود که هدف آن تأثیرگذاری یا تسلط بر وقایع ، پدیده های جسمی و انسان با اراده است . برای این منظور ، جادو می تواند از اعمال و فرمول های کلامی و همچنین از حرکات و آیین های مناسب استفاده کند .

تصویر شمع ، که در آیین های جادویی تکرار می شود ، به عنوان ترکیبی از چهار عنصر : آتش برای شعله ، زمین برای فتیله ، هوا برای دود و آب برای موم محلول. [1]

ریشه شناسی کلمه سحر و جادو (در یونانی μαγεία) برگرفته از نام که با دکترین اعمال شده توسط " مغ " (Μάγοι) از زرتشتی کشیش از ایران، در نشان داده شد یونان باستان . [2]

فهرست مطالب

1تاریخ

1.1مصر باستان

1.2خاورمیانه باستان

1.3جهان باستان یونانی-رومی

1.4قرون وسطی

1.5از قرن پانزدهم تا هجدهم

1.6قرن نوزدهم

1.7عصر معاصر

2امکانات

2.1تکنیک

3تعبیرها

3.1تکامل گرایی

3.2مکتب جامعه شناسی فرانسه

3.3مدرسه انگلیسی

3.4کارکردگرایی

3.5جادو به گفته دی مارتینو

3.6روانشناسی

4رابطه با دین

4.1توحید

4.2مسیحیت

4.3اسلام

5توجه داشته باشید

6کتابشناسی - فهرست کتب

7آیتم های مرتبط

8پروژه های دیگر

9لینک های خارجی

تاریخچه 

در اغلب فرهنگ های باستانی و مدرن، از سپیده دم تمدن ، باورها و اعمال جادویی وجود داشته است، با ویژگی های قابل ملاحظه ای مشابه که حتی اگر به طور رسمی مختلف، معمولی، نه تنها از فلسفه رمز وسر و جادوگری ، اما که تشکیل UNICUM با علم و دین . [2]

 

برای بعضی از صحنه های نقاشی های برتر باستان سنگی که در غارها یافت شده است ، دانشمندان مانند هنری بروئیل اهداف جادویی را به فرانسوی نسبت داده اند تا به عنوان مثال در شکار موفقیت کسب کنند . [3]

 

مصر باستان 

 

یک شن ، یک حرز مصری با عملکرد محافظتی.

شرکت « مصر باستان » کاملاً مشتمل بر اعتقادات جادویی و غیبی است. در پانتئون مصر ، علاوه بر Uerethekau و Heka ، الهه سحر و جادو، ایسیس و تهت ، از آنها هرمسی مشتق شده ، نیز با قدرت های جادویی است. بسیاری از پاپیروسهای جادویی پیدا شده است که به یونانی ، قبطی و دموتیك نوشته شده اند و حاوی فرمولهایی هستند كه احتمالاً می توانند عمر را افزایش دهند ، در امور عاشقانه و مبارزه با شرها كمك كنند. اعتقاد به مراسم جادویی گشودن دهان نیز گواهی شده است با استفاده از آن اعتقاد بر این بود که می توان به مجسمه ها روح داد ، که به عنوان ایستادگی های جادویی برای مردگان استفاده می شود.

 

اصطلاحاً کتاب مردگان مصری باستان ، در اصل به عنوان جادوهایی تعریف می شود كه خروج روح را به سمت روشنایی كامل روز بیان می كنند ، [4] كه روی پاپیروس ها ، دیوارهای مقبره و ساركوفاژی ها نوشته شده است ، مجموعه ای از طلسم هایی است كه برای "... زنده شدن روح و ورود آن به مناطق فراتر از آن ". [5]برای مصریان باستان همه چیز متحرک است ، برای آنها دنیای معنوی قوانینی را بر جهان جسمی وضع نمی کند ، اما ، به قیاس ، همانطور که چهره یک شخص بیان روح است ، جهان معنوی از طریق جهان جسمی بیان می شود. طبیعت بی جان نیست و تابع قوانین مکانیکی صرف نیست ، اما بیان زندگی از مراحل مختلف معنوی عبور می کند که در این جهان ، تجارب جسمی به طور مستقیم توسط انسان به عنوان نوعی نماد نشان داده می شوند .

 

همه چیز متحرک و زنده است ، هر پدیده ای به قیاس ، تجلی یک صفحه معنوی در صفحه فیزیکی است. تشبیه در موقعیت ستارگان ، در نمادگرایی رنگ ، به اشکال هندسی (به عنوان مثال شکل هندسی هرم ) ، به ویژگی های حیوانات ( باغ وحش ) و غیره در هر بیان زندگی اعمال می شود. این تمدن ، بیش از پنج هزار سال پیش ، یک دیگ ذوب برای تولد و تدوین طالع بینی ، دیوان مقدس و نکروز بود .

 

خاورمیانه باستان 

در بین النهرین ، در فرهنگ سومری ، اکدی و کلدانی و همچنین در ایران ، سرزمین مبدا مجوها ، گواهی های بی شماری از آیین های جادوی تشریفاتی وجود دارد . همه منابع باستانی نمونه هایی از اعمال جادویی را گزارش می کنند ، مانند:

 

استفاده از " کلمات جادویی " که قدرت فرمان دادن به ارواح را دارند .

استفاده از گرز و سایر اشیا ritual آیینی ؛

استفاده از یک حلقه جادویی برای دفاع از شعبده باز در برابر ارواح استناد شده.

استفاده از نمادها یا مهرهای مرموز برای استناد به ارواح.

استفاده از تعویذهای نشان دهنده تصویر دیو برای جن گیری آن.

با این حال ، بیشترین سهم فرهنگی خاورمیانه در طالع بینی بود : مشاهده ستارگان نه تنها به طور جادویی از محاسبه زمان جدا نشد بلکه با هر واقعه طبیعی نیز ارتباط تنگاتنگی داشت.

 

جهان باستان یونانی-رومی 

در یونان هرودوت بود که اصطلاح " شعبده باز " را به کار برد تا نشان دهنده کشیش قبیله ای از ایران باستان باشد. از قرن چهارم پیش از میلاد کلمه ماجیا برای نشان دادن مجموعه ای از آموزه های متولد شده از آمیزه ای از سنت های باستانی و آداب و رسوم به ارث رسیده از پارسیان آغاز شد. با این حال ، در کوین فرهنگی هلنیستی بود که آن هم آمیختگی شعائر جادویی با عناصر نجومی و کیمیاگری رخ داد ، که اساس همه گمانه زنی های جادویی قرن های بعدی خواهد بود. در ادیسه با شخصیت الهه روبرو می شویم سیرس ، بعداً به اشتباه "جادوگر سیرس" معرفی شد ، با توجه به اینکه در جهان هومری و تا نیمه اول قرن پنجم قبل از میلاد مفهوم جادو برای یونانیان وجود ندارد ، بلکه فقط اعجوبه ای است که به عنوان مداخله الهی درک می شود.

 

در اواخر دوران باستان ، ما شاهدهای زیادی در مورد آیین های آیین دینی می یابیم که منشأ آن اغلب توسط خود حوزویان به مصر باستان نسبت داده می شود. در اواخر قرن سوم - چهارم عصر ما ، درمانهای فلسفی نیز به نفع این عمل ظاهر می شود ، خصوصاً توسط فیلسوف نوافلاطونی ایامبلیخوس .

 

 

Tablee defixionum از دوره روم ، حاوی آیین های جادویی نوشته شده با حروف یونانی ( موزه ملی روم ).

در ادبیات لاتین ، شهادت های بی شماری مربوط به یک سری فعالیتهای غیبی وجود دارد. آزمایشات ناهنجاری ، کشتن از راه دور ، حیوانات در حال مکالمه ، مجسمه های راه رفتن ، معجونهای عاشقانه ، دگردیسی ها ، پیشگویی ها ، طلسم هایی که بیماری ها را درمان می کنند ، فقط برخی از اشیاical و آیین های جادویی است که توسط جادوگران استفاده می شود و در آثار هوراس ، پورفیری ظاهر می شود ، پلینی بزرگ و ویرجیل . [6] در چشم انداز ادبی جادوی لاتین ، یک مکان درجه اول متعلق به "Metamorphoses" آپولیوس است (همچنین به عنوان "الاغ طلایی" شناخته می شود ) . کار ، تنهایک رمان کامل از ادبیات لاتین که به دست ما رسیده است ، از یازده کتاب تشکیل شده است ، که در آن داستان لوسیو روایت می شود ، جوانی با جادو به الاغی تبدیل می شود ، که پس از انواع و اقسام مشکلات ، با شفاعت الهه ایسیس به عنوان یک مرد بازمی گردد . لازم به یادآوری است که خود آپولیوس به اتهام دروغین محكوم كردن یك زن بیوه ثروتمند با جادو برای ازدواج با او برای گرفتن جهیزیه محاكمه شد ، در حالی كه در حقیقت او این كار را انجام داده بود تا به پسرش ، دوستش كه فوت كرد ، لطف كند. خویشاوندان را بر این باور داشت که وی نقشه ای دقیق برای سرقت ارثش بوده است. با این حال ، او با ارائه وصیت نامه بیوه ، که در آن زن (به توصیه خود آپولیوس) همه چیز را به پسر کوچکش سپرد ، موفق شد خود را از این اتهام پاک کند.

 

علاوه بر این ، در قوانین روم قوانین قدیم مجازات های شدیدی را برای کسانی که از وسایل جادویی برای دستیابی به اهداف جنایی استفاده می کردند ، در نظر گرفته بود.

 

قرون وسطی 

 

نمایش انسانی از یک ماندراک ، اعتقاد بر این است که در قرون وسطی یک گیاه جادویی با قدرت های عجیب و غریب است. [7]

علی رغم جنجال ضد مسیحی برخی از نویسندگان مسیحی ، مانند اوریگن ، سنت آگوستین و توماس آکوئیناس ، و خصومت کلیسا با هنرهای غیبی ، زیر لایه فرهنگی جادوی قرون وسطایی از اهمیت قابل توجهی برخوردار بود. حتی دنیای مذهبی ژرمنی با الهیات سرشار از هدایای جادویی ، مانند ثور و اودین ، مجلل بود . در حقیقت ، هدف از جادو آزاد کردن نیروهای غیبی متعلق به قدرتهای بالاتر بود.

 

تولیدات ادبی با ماهیتی جادویی ، در ابتدا کمیاب ، به تدریج در اواخر قرون وسطا رشد کرد ، تا اینکه به ویژه در آستانه عصر انسان گرایی ، به لطف واسطه نویسندگان عرب ، بسیار ثروتمند شد . برخی از کارهای طالع بینی ، مانند Tetrabiblos از Claudius Ptolemy ، " Introductiorum of Albumasar ، the Liber vaccae (یا کتاب آزمایش ) و Picatrix معروف ، تأثیر بسزایی در حدس و گمان جادویی مربوط به دوره رنسانس داشتند .

 

با این حال ، برخی از نویسندگان ، مانند ایسیدورو از سویل و بعدا اوگو از سن ویتوره ، جادوگری را با بت پرستی همراه کردند ، به عنوان علمی که شیاطین به آن اعطا می کنند . در قرن سیزدهم میلادی بود که ویلیام اوورنی و آلبرت بزرگ لهجه را در دسته جادوهای طبیعی قرار دادند ، که در قرنهای بعد موفقیت زیادی کسب کردند. همچنین در قرن سیزدهم ، طالع بینی نیز رواج یافت و نویسندگان بسیار مشهوری در آن زمان مانند گیدو بوناتی از فورلی ، که تأثیر آنها در قرن شانزدهم هنوز قابل توجه بود .

 

دانته آلیگیری جادوگران و فالگیران را در چهارمین بستر حلقه هشتم جهنم محکوم می کند (جهنم - کانتو بیستم ).

 

از قرن پانزدهم تا هجدهم 

 

تصویرگری از Cantus Circaeus توسط جوردانو برونو .

وی افزود: "شما حتی افرادی را پیدا خواهید کرد که درباره قرن شانزدهم می نویسند که گویی جادو یک بقای قرون وسطایی است و از تازگی هایی که باعث از بین رفتن آن شده است ، علم می کنند. کسانی که دوره را مطالعه کرده اند اطلاعات بیشتری دارند. در قرون وسطی جادوی بسیار کمی انجام می شد: قرن 16 و 17 نمایانگر قله جادو است. عمل جادویی جدی و عمل جدی علمی دوقلو هستند. "

 

( سی. اس. لوئیس ، الغای انسان ، در " ماجراجویی انسان " ، شماره 6 ، کتاب ژاکا ، آوریل 1979 ، ص 44 ، ترجمه F. مارانو )

دوره سده پانزدهم تا اوایل قرن هفدهم میلادی نشانگر تجدید حیات بزرگ سحر و جادو است ، همانطور که CS لوئیس نیز اشاره کرد ، با رشد علایق علمی ، به موازات قابل توجهی می رسد . آغاز این انقلاب جادویی را می توان کار ترجمه ای دانست که برخی انسان گرایان ، که مهمترین آنها مارسیلیو فیچینو بود ، از چهارده اثری ساخته شد که اصطلاحاً Corpus Hermeticum ، Oracles کلدانی و سرودهای اورفیک را تشکیل می دادند . این آثار که توسط محققان دوره رنسانس به ترتیب به ارمس تریزمیستو ، زرتشت واورفئوس ، مجموعه ای از متون دنیا آمد و در دوران امپراتوری روم، که ترکیب در واقع نوافلاطونی عناصر ، مفاهیم به دست آمده از مسیحیت ، عقاید جادویی جادویی و اشکال عرفانی جادویی عرفان .

 

در دوره رنسانس ، در زیر لایه های کشت نوافلاطونی ، نئو فیثاغورس و غیر قابل نفوذ آموزه ، بازتاب سحر و جادو-نجوم-کیمیاگری سوداگرانه هنجد غنی سازی ایده های حاصل از کابالا یهودی ، به عنوان ارقام از پیکو دلا میراندولا و جوردانو برونو emblematically شهادت [8] .

 

 

سرلوحه نسخه انگلیسی از جیووانی باتیستا دلا پورتا را Magiae Naturalis (1658).

خلاصه ای که شاید برای جادوی رنسانس جالب ترین مورد باشد ، فلسفه De occulta توسط کورنلیوس آگریپا فون نتسهایم است . در این کار پزشک ، ستاره شناس ، فیلسوف و کیمیاگر آلمانی جادو را "عالی ترین علم" تعریف می کند و آن را به سه نوع طبیعی ، آسمانی و تشریفاتی تقسیم می کند ، جایی که دو مورد اول جادوی سفید را نشان می دهد و دیگری که سیاه یا necromantic .

 

این استدلال خواهد شد بعد در سر گرفت Magiae naturalis sive د miraculis Rerum naturalium وابسته به شهر ناپل جیووانی باتیستا دلا پورتا ، که در سحر و جادو طبیعی از نقطه اوج می بیند فلسفه طبیعی ، و دل به معنی از همه چیز و سحر و جادو از توماسو کامپانلا . یکی دیگر از چهره های مهم در زمینه رنسانس جادویی - کیمیایی ، شخصیت Paracelsus است که iatrochemistry وی تحت تأثیر همزیستی بین جادوی طبیعی و علوم تجربی ، نمونه قرن 16 است .

 

 

رز کراس نشان ملی در پورتا MAGICA در رم

همانطور که سنت جادویی در اوج است ، در قرن هفدهم نشانه های یک جدال جدید علیه فرهنگ جادویی - کیمیاگری ، که بیشترین ویژگی قرن روشنگری است ، دیده می شود . مقدمه محکومیت آموزه های مختلف جادویی به نام دانش علمی ، فرانسیس بیکن در نظر گرفته می شود . از این لحظه به بعد ، سحر و جادو به آرامی شروع می شود ، که مورد پسند اندیشمندانی مانند دکارت و هابز و توسعه جریان های فلسفی مکانیسم ، خردگرایی و تجربه گرایی است .

 

در قرن هجدهم ، با ظهور روشنگری ، جادو ، که به طور قطعی در فرهنگ غالب شکست خورد ، به نوعی برزخ سقوط کرد ، که در آن به نوعی موفق به زنده ماندن شد ، در زمینه زیرزمین های Rosicrucian و برخی از بخشهای فراماسونری جدید . [9]

 

 

تصویر فلوت جادویی توسط موتزارت ، تشویق آیین های کاری ماسونی و ' مصر باستان .

در ادبیات هستند چهره های مختلف از جادوگران، به عنوان مثال وجود دارد: جادوگران ( جادوگران ) در مکبث و پروسپرو آن طوفان از ویلیام شکسپیر ؛ جادوگر آلسینا در ' Orlando Furioso توسط Ludovico Ariosto . عفریته Armida در اورشلیم آزاد از تورکواتو تاسو . در قرن هجدهم یوهان ولفگانگ گوته نماینده قهرمان شعر خود فاوست است به عنوان یک پزشک نابخرد که تصمیم گرفته است خود را وقف هنرهای جادویی کند ، پس از تلاش بیهوده برای نفوذ به اسرار جهان: از زندگی ناامید و خسته شده است:

 

( آلمانی )

«هبه راهبه ، آچ! فلسفه ، / Juristerei und Medizin ، / Und leider auch Theologie / Durchaus studiert، mit heißem Bemühn. / از steh ich nun، ich armer Tor! / Und bin so klug als wie zuvor؛ / Heiße Magister، heiße Doktor gar، / [...] und sehe، daß wir nichts wissen können! / [...] Drum hab ich mich der Magie ergeben، / Ob mir durch Geistes Kraft und Mund / Nicht manch Geheimnis würde kund. "

 

( IT )

«من فلسفه ، حقوق و پزشکی و متأسفانه الهیات را از سر تا پایین ، با تمام قدرت خواندم . حالا من اینجا هستم ، فقیر توهم زده ، و مثل همیشه باهوش هستم! آنها با من تماس ها Magister ، آنها با من تماس بگیرید دکتر، [...] و هیچ چیز، من می بینم، ما داده می شود به دانستن! برای همین ، من خودم را به جادو واگذار کرده ام ، اگر هرگز با زور و دهان روح ، رازی برایم آشکار شود. [10] "

 

( از گوته را فاوست ، بخش اول، باز مونولوگ، VV. 354-381 )

قرن نوزدهم 

بعد از دوران رمانتیسیسم ، که ارزش های معنویت ، هنر و تخیل را بازیابی کرد ، نیمه دوم قرن نوزدهم با علاقه مجدد به غیبت و باطنی جادویی مشخص می شود. شخصیتی که به بهترین شکل تجسم احیای علوم غیبی در قرن نوزدهم است ، جادوگر الیفاس لووی ، متولد آلفونس لویی کنستانت است که تولید ادبی غنی او تأثیر زیادی بر حدس و گمان غیبی قرن بعد داشت.

 

در آخرین قسمت قرن نیز شاهد ظهور سازمانها و جوامع مخفی متعددی بود که جادو در آنها نقش بسزایی داشت ، مانند "  اوردر کابالیستیک دلا رز-کروکس" که توسط استانیسلا دو گویتا ،  نظم هرمتیک طلای در فرانسه تأسیس شد. Dawn ، توسط انگلستان توسط ساموئل لیدل MacGregor Mathers ،  Ordo Templi Orientis تاسیس شد ، توسط آلمان توسط فرانتس هارتمان تاسیس شد ، و بالاتر از همه انجمن تئوسوفیک ، که توسط هلنا پتروونا بلاواتسکی در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد، که در آنها برخی از عناصر را پیدا می کنیم که به برداشت جادویی از وجود و روابط با جهان های اخروی اشاره دارند .

 

عصر معاصر 

چشم انداز جادوی امروزی بسیار متنوع است و تجزیه و تحلیل آن به طور سیستماتیک دشوار است ، مهمتر از همه به دلیل آشفتگی جمع گرایانه است که بیشتر آموزه های جادویی ، باطنی و غیبی را مشخص می کند. به طور کلی ، بستر مشترک از برخی آموزه ها تشکیل شده است که با سنت های اسطوره ای نئو افلاطونی ، گنوسی ، هرمتی ، کابالیستی ، طالع بینی ، کیمیاگری و باستان مرتبط هستند ، اگرچه با نیاز به تنظیم مجدد آنها به عصر مدرن مانند مورد آنتروپسوفی مشخص می شود . در مورد این آموزه ها و تفکر غیب گرایان مدرن ، از مادام بلاواتسکی تا جرارد انکوس ، از ساموئل لیدل مک گرگور ماترز تا آلیستر کراولی ، ازGI Gurdjieff به Gerald Gardner ، Dion Fortune ، Eusapia Palladino ، Gustavo Rol مجموعه ای از انجمن ها و گروه های باطنی متولد شدند ، کم و بیش تحت تأثیر جریانات جدید عصر جدید ، ویکا ، جادوگری سنتی و نئوپگانیسم .

 

در ایتالیا یکی از آخرین نمایندگان مشهور و محبوب کننده نظریه و عمل جادویی جولیانو کرممرز بود . در میان دیگران ، جولیوس اوولا ، درک جادو به عنوان یک نگرش برتر ، و نه به عنوان یک علم عملیاتی sui generis ، آن را نوعی دانش ابتدایی می داند ، که شامل تحول درونی کسانی است که آن را تمرین می کنند. [11] از نظر اوولا به طور خاص ، جادوی واقعی راهی است برای ترجمه احکام فلسفه ایده آلیستی به تحقق عملی ، که بر اساس آن منیت با اجرای قدرت خلاقیت خود فراخوانده می شود تا "خود را جای خود قرار دهد" . [12]

 

ویژگی ها 

 

صحنه جادویی ، نوشته Pietro Della Vecchia (1650).

سحر و جادو و اعتماد به امکانات آن ، تصور معنوی از جهان را پیش فرض می گیرد ، به گونه ای که واقعیت تحت سلطه نیروهای معنوی است که با ارزش بسیار خود ، می توانند دوباره بیدار شوند ، و در وهله اول با تلفظ نام آنها ، یک کار اصلی است. از آدم بر اساس پیدایش ، درست همانطور که خدا زمین را به لطف قدرت کلام آفرید . [13]

 

نیتی که با آن از قدرت ذاتی کلمات جادویی استفاده می شود ، خواه بی علاقه یا خودخواه ، تفاوت بین دو نوع جادو یا به ترتیب بین:

 

سحر و جادو سفید ، در نظر گرفته شده برای مدت طولانی برای دریافت بهتر، چرا که آن را به بهبود و تقدیس ایجاد، که خود منجر هستی شناختی خوب است؛ [13]

سحر و جادو سیاه و سفید ، اثرات سریع تر و فوری تر، اما که شامل از دست رفتن پیشرونده همان قدرت از شعبده باز ، موضوع تبدیل به یک قربانی از خواسته های خود شیطانی . [13]

همچنین مجموعه ای از تصورات و اعمال مربوط به یک دسته متوسط ​​به نام جادوی سرخ است که نمی تواند خوب یا بد تعریف شود ، بلکه هدف آن دستیابی به یک هدف شخصی است ، بیشتر اوقات ماهیت احساسی دارد . [14] اگر این دو اصطلاح لزوماً در تقابل نباشند بلکه مکمل یکدیگر در نظر گرفته شوند ، این یک نوع سه گانه ، نوعی ترکیب بین خیر و شر را تشکیل می دهد . [15] کشیش فارسی ، برای مثال، و یا نویسندگان این grimoires، آنها می دانستند که چگونه نه تنها بالاترین ارواح را برای مقاصد سودمند ، بلکه شیطانی را نیز برای جبران هر گونه مصیبت در برابر دشمنان خود بخوانند.

 

جنبه مثبت یک آیین می تواند با یک جنبه منفی مطابقت داشته باشد. [16] در آیین های جادویی معمولاً ترکیبی از تکنیک های مختلف استفاده می شود. در مواردی که جادوگر ، طی یک تمرین تشریفاتی ، متوسل به یک موجود فوق طبیعی می شود ، بسته به ماهیت مورد دوم ، شخص وارد زمینه های نکروز ، روح گرایی و اهریمن می شود ، در حالی که هنر برانگیختن یا استناد به قدرتهای سودمند فوق بشری ( فرشتگان ، خدایان ، ارواح عناصر و غیره) بطور صحیح تری کلام نامیده می شود .

 

جادوگری به طور کلی با همراه سحر و جادو سیاه و سفید ، به سحر و جادو محلی ، و یا به اصطلاح " مسیر سمت چپ "، به طور سنتی با شر شناسایی، حتی اگر دانش خود را از این می تواند گاهی اوقات به عنوان یک راه به در خوبی می رسند دیده می شود. [16] شعبده باز، علاوه بر این، به این ترتیب، باید ثابت کند که او قادر به تسلط بر بود شیطانی هوش ، به جای به آنها قرار داشته است. [16]

 

 

طلسمی بشکل ستاره پنج راس ، نماد جادویی، تابلو اسامی حکاکی شده با بدن انسان (از د occulta philosophia توسط هاینریش کورنلیوس آگریپا ). [17]

با توجه به Papus ، "سحر و جادو استفاده از است انسان dynamized اراده به تکامل سریع نیروهای زنده طبیعت ". [18] بدین ترتیب ، این امر پیش بینی و تمهیدی برای اراده فوق الذکر است ، از طریق یک تولد مجدد مترقی در یک بعد جدید و مفهوم از زندگی ، که یک آغاز است : بنابراین درک شده ، جادو هسته هر شکل از باطنی گرایی را تشکیل می دهد . [13]

 

جادوی حاصل از آغاز ، مشارکت در اجرای کیهانی برنامه های الهی است ، چه شخصاً و چه توسل به یک آئین خارجی ، [19] به راهنمایی استاد . در این مورد از مراسم "جادوی عالی" ، که به آن جادوی تشریفاتی نیز گفته می شود ، صحبت می شود که معمولاً در چهار مرحله اساسی رخ می دهد: [13]

 

تقدیس از اشیاء به آنها قدرت می دهد.

من جن گیری یا نفرین می کنم تا نیروهای شیطانی را مجبور به رها کردن افراد یا چیزها کنم.

نیایش یا دعا یا درخواست خطاب به یک نابغه رحمان؛

اشارات از نهادهای بالاتر به خودنمایی. [13]

به منظور انتخاب مناسب ترین لحظه برای عملیات خود، پزشک از سحر و جادو تشریفاتی لازم است بدانید که نه تنها طالع بینی زود گذر، بلکه کابالیستی طالع بینی تداعی ساعات خاص، روز یا دوره زمان با کسانی که مربوط فرشتگان ، فرشتگان و ارواح سیاره ای. به نتیجه ای که هدف آن است. او بی عیب و نقص عمل می کند ، معمولاً مجهز به شمشیر جادویی است که می تواند با آن پنج شاخه یا یک دایره مقدس بکشد ، همچنین از نمادها و اشیا use استفاده می کندآنها نیز مطابق با کیفیت فوق الذکر تعیین شده توسط طالع بینی ، و گاهی اوقات به دنبال دستورالعمل های grimoire . [13]

 

جادو برای سیستم تشبیهاتی که هر قسمت با آن به کل متصل است ، بنابراین جهان بزرگ جهان را به شکلی کوچک بازتولید می کند . به همین دلیل ، هرگونه اختلاف در جادوی تشریفاتی با توجه به نوع طبیعی ، دهقانی یا جادوگری بیشتر به صلاحیت ، اراده و جهت گیری کسانی که آن را انجام می دهند بستگی دارد. [13]

 

فنون 

تکنیک های جادویی را می توان به طور متداول در چندین دسته گروه بندی کرد:

 

جادویی به اصطلاح دلسوزانه یا مجرا ، که در آن اثر جادویی با استفاده از تصاویر یا اشیایی قابل استفاده دنبال می شود ، به عنوان مثال به عنوان نمایشی نمادین از شخصی که می خواهد به او خوب یا آسیب برساند ، یا برای نشان دادن هدف مورد نظر (به عنوان مثال با استفاده از طلسم و طلسم ) ؛ [20]

از این امر جادوی تقلیدی و هومیوپاتی بر اساس اصل قیاس ناشی می شود ، که به موجب آن مانند مانند محصولاتی تولید می شود: یک نمونه را می توان توسط برخی از افراد بدوی نشان داد ، که قبل از شکار ، از حرکات ، آیات و رفتارهایی که به طور کلی از حیواناتی که آنها می خواستند شکار کنند ، است. [20]

تماس سحر و جادو ، که با آماده سازی معجون سحر و جادو، به کیسه های لباس، طلسم و یا طلسم برای حمل، ایجاد شده توسط استفاده بیشتر یا کمتر طبیعی اشیاء و مواد تشکیل دهنده آن است که مسری چون اثر بر روی یک بخش است عواقب در کامل [20]

شکل دیگری از سحر و جادو طلسم است که از طریق کلمات (یک مثال معمول abracadabra است ) یا سایر فرمولهای جادویی کار می کند .

سپس دسته ای از پیشگویی وجود دارد که برای دریافت اطلاعات از طریق هنرهای مختلف معنوی (مانند طالع بینی ، طوفان شناسی ، کف بینی ) و یا از طریق استعدادهای خود اپراتور ، مانند فال ها ، یا آینده نگری و میانجیگری استفاده می شود. .

تفسیرها 

نماد ذره بین mgx2.svgجزئیات همان موضوع: تفکر جادویی .

جادو به عنوان یک پدیده همه گیر که از همان ابتدا تمدن بشری را همراهی می کند ، مورد مطالعه علوم اجتماعی ، قبل از هر چیز انسان شناسی فرهنگی ، قوم شناسی و روانشناسی بوده و هست . مباحث مطرح شده در مطالعه سحر معمولاً مربوط به رابطه آن با علم و دین ، عملکرد اجتماعی آن و ماهیت تفکر آن است .

 

تکامل گرایی 

در سال 1871 ادوارد تیلور در فرهنگ بدویان به این نتیجه رسید که سحر و جادو یک "علم اشتباه" است زیرا قادر به تشخیص روابط علت و معلولی از روابط مناسب زمانی نیست. جیمز جورج فریزر نزدیک به موقعیت تیلوری بود ، که در شاخه طلایی ، در حالی که جادو را اولین مرحله در توسعه تمدن می دانست ، لیاقت ارائه یک طبقه بندی جادو را داشت. او فرایندهای جادویی را در:

 

دلسوز / تقلیدی ، مبتنی بر این عقیده که مانند مانند آنها عمل می کند ، به عنوان مثال وقتی شخص خود را به عنوان حیوان مبدل می کند تا موفقیت در شکار را تأیید کند.

و مجاور / مسری ، بر اساس این اعتقاد که دو یا چند شی که برای مدت طولانی در تماس بوده اند می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند حتی اگر دور باشد: به عنوان مثال ، موهای قفل یا اشیا belonging متعلق به شخصی که می تواند چشم بد را بر آن بیندازد.

مدرسه جامعه شناسی فرانسه 

لوسین لوی-برول ، قوم شناس فرانسوی ، فرهنگ های به اصطلاح بدوی را قضاوت می کند و منحصراً توسط یک دیدگاه عرفانی جادویی از جهان ، بنابراین پیش علمی هدایت می شود ، در این باور وجود دارد که همه چیز می تواند هر لحظه به لحظه دیگری تبدیل شود. [21] در آغاز از قرن 20، هنری هوبرت و مارسل موس منتشر شده تئوری عمومی سحر و جادو . در این کار دو قوم شناس فرانسوی بیشتر از گذشته جامعه شناسی داشتند ، و توجه خود را نه به ساختار آئین های جادویی ، بلکه به زمینه اجتماعی که در آن برگزار می شود ، معطوف کردند. هوبرت و ماوس همچنین رابطه سحر و جادو را مورد مطالعه قرار دادندعلم و دین ، تشخیص تشابهات بین آنها به موجب زمینه های مشترک مداخله: طبیعت با توجه به علم و جادو ، و مقدسات با دین و جادو. [22]

 

حتی امیل دورکیم در بحث رابطه سحر و دین دخالت کرد. وی در فرم های ابتدایی دین بیان می دارد که جادو بودن به دلیل ماهیت خود یک عمل خصوصی و تقریباً مخفی است ، نمی توان آن را با دین ، ​​که یک پدیده اجتماعی و کاملا جمعی است ، مقایسه کرد.

توجه مطالعات انسان شناختی در مورد پدیده جادویی اساساً بر اساس دو ثابت متقابل و زیربنایی آیین جادویی و متقابل بوده است: سیستم نمادها و ارتباطات اجتماعی. کلود لوی اشتراوس

سهم قابل توجهی در این مسیر داشت . در انسان شناسی ساختاری ، دانشمند مقاله ای را با عنوان جادوگر و جادوی او اختصاص داده استبه جهان نمادین جادو. عملکرد معنایی مفهوم جادویی اساس مثالی است که توسط لوی-اشتراوس براساس داستانی از فرانتس بواس گزارش شده است . موارد التیام جادویی توسط شمن کوسالید نشان می دهد ، طبق گفته مردم شناس فرانسوی ، هر عمل جادویی وجود یک آیین را بر اساس نشانه هایی پیش بینی می کند ، که برای جامعه ای که در این آزمایش جادویی شرکت می کنند و دارای آن هستند ، معنایی دارد. امید به موفقیت. [23]

 

آموزشگاه انگلیسی 

اولین بررسی جدی مفهوم مانا ، که برای اولین بار توسط رابرت کودرینگتون ، قوم شناس انجام شد ، به دلیل انسان شناس انگلیسی ، آلفرد رجینالد رادکلیف-براون است . [24] این نیروی غیر فردی ذاتی در همه چیز در عمل جادویی (آیین) ، کسانی که آن را انجام می دهند (شمن) ، کسانی که در آن شرکت می کنند (جامعه) و محیطی که عمل انجام می شود نفوذ می کند. طبیعت) تأكیدی كه براون بر ارزش آئینی و اجتماعی جادو كرد و آن را در تضاد با پیوند فرض شده سحر و علم قرار داد ، بحث بعدی را در این زمینه مشروط كرد.

 

کار دیگری که از طنین قابل توجهی برخوردار بود جادوگری ، اوراکلس و جادوگری در میان آزندان بود که در سال 1937 توسط ادوارد ایوان ایوانز-پریچارد نوشته شد . تحقیقات وی در جنوب غربی سودان وی را به نتیجه گیری نزدیک به نتایج رادکلیف-براون رساند. ایوانز-پریچارد همچنین مرکزیت زمینه اجتماعی که جادو در آن بیان می شود و عدم وجود پیوندی بین علم و جادو را نظریه پردازی کرد ، زیرا هدف نهایی این آیین جادویی تغییر ماهیت نخواهد بود بلکه در تقابل با قدرت جادوگران یا جادوگران. [25]

 

کارکردگرایی 

برونیسلاو مالینوفسکی سهم اساسی در تفسیر جادو از دیدگاه مردم شناسی داشت . این محقق لهستانی در سحر و جادو ، علم ، دین ، هرگونه ارتباط جادو با عمل تجربی را که به نظر او موجوداتی جداگانه است ، انکار می کند. نمونه کانو معروف است ، که در هنگام ساخت آن نیازی به جادو برای اجرای فنی کشتی نیست ، که به هر حال دریا را نگه می دارد ، اما مراسم جادویی به عنوان یک کمک اطمینان بخش در طول کار دخالت می کند. بنابراین عمل جادویی بیان نمادین یک میل است ، کاملاً از رابطه علت و معلولی جدا شده است ، که با این وجود به خاطر سپرده می شود. [26] در پی مالینوفسکی ، انسان شناسان بعدی تأکید کرده اند که استفاده از جادو معمولاً در حضور پدیده های غیر قابل توضیح اتفاق می افتد ، که قبل از آن اعمال تجربی ناتوان تلقی می شوند.

 

جادو به گفته دی مارتینو 

موضع جالب و متفاوت در مقایسه با موقعیت کارکردگرایی ، موقعیت انسان شناس ارنستو دو مارتینو است ، که استدلال می کند جهان جادویی به عنوان واسطه با تصور زندگی پس از مرگ و ترس مردم از دست دادن حضور عمل می کند.

 

وی در مطالعات خود در جنوب ایتالیا در سال 1948 نشان داد که چگونه ، در مقابل یک بحران جدی ، مانند مرگ یکی از عزیزان ، جادو ، همراه با برنامه ریزی اجتماعی خوب ، امکان ایجاد درد برای فدیه دادن از غرایز حیوانی را فراهم کرده است.

 

روانشناسی 

ماهیت جادو نیز از نظر روانشناسی مورد بررسی قرار گرفته است. براساس نظریه های تکاملی فریزر ، دانشمندانی مانند ویلهلم وونت ، جراردوس ون در لیوو و به ویژه زیگموند فروید ، اندیشه جادویی انسان بدوی را نسبت به کودک ، که معتقد است واقعیت را می توان با توجه به افکار و خواسته های وی تحت تأثیر قرار داد ، نزدیک کردند. اخیراً ، ارنستو د مارتینو در دنیای جادوئی نیز بر برخی از پدیده های معمول اعمال شمن ، مانند شخصی سازی شخصیت و آزاد کردن انگیزه های غیرقابل کنترل تأکید دارد.

 

رابطه با دین 

به عقیده برخی حتی جادو را می توان به معنایی خاص دین دانست. آیا جادو از نظر مفهومی با دین متفاوت است؟ آیا در جادو ، انسان سعی می کند الوهیت را به انجام آنچه انسان می خواهد برساند ، یا آیا در دین است که انسان معمولاً سعی می کند آنچه را که الوهیت می خواهد انجام دهد؟

 

احتمالاً هر دو با رمز و راز خلقت و وجود یک یا چند موجود یا خالق الهی روبرو هستند ، اما از آنجا که کلمه جادو غالباً با یک فرقه غیبی اشتباه گرفته می شود ، غالباً فقط به معنای منفی در نظر گرفته می شود ، یعنی یکی که در آن سعی در حل مشکلات داریم. زمین (پول ، عشق ، موفقیت) با یک معجون یا فرمول و بدون هیچ زحمتی خوشحال باشید ، مثل اینکه با جادو. "سحر و جادو مربوط به حوزه عملی بازیگری است ، چه آگاهانه و چه ناخودآگاه" ما می شنویم که گفته می شود هیچ چیز معنوی وجود ندارد ، فقط فرمول هایی هستند که توسط قلب تکرار می شوند ، اما برعکس ، بسیاری از آنها به سحر و جادو مبتنی بر میل به درک ، شناختن نزدیک می شوند ، آنچه از نظر ما مبهم و پنهان است ، ناشی از کنجکاوی است. بسته به نوع استفاده از آن ، به جادوی سفید ، جادوی قرمز یاسحر و جادو سیاه و سفید . اتحاد بین جادو و دین با میانجیگری نشان داده می شود ، یعنی نوعی باطنی گرایی است که فراتر از جادوگران و جادوگران رایج است و از طریق عمل یک Medium پیشنهاد می شودو احضار اشخاص بالاتر از سطح بالاتر ، فقط در جادوی مثبت برای منفعت فردی مداخله کنند. کسانی که برای جریان منظم طبیعت و گره گشایی از اوضاع و احوال مردم کار می کنند ، جادوی سفید را به کار می گیرند (برخی از نمونه ها شامل از بین بردن منفی و شر مانند هگزس و چشم بد ، یا موفقیت شانس ، تجارت و موفقیت شخصی است) یا جادوی قرمز (در صورت رباط های عشق و بازگشت عشق ، بندها و صورتحساب های عشق و مراسم عاشقانه برای حل مسائل احساسی). برعکس ، کسانی که تمایل به ایجاد تفرقه ، ایجاد درگیری ، تحمیل اراده خود به دیگران ، به روشی واضح یا پنهان دارند و بنابراین تمایل به تحریف روند عادی وقایع دارند ، جادوی سیاه را انجام می دهند.

 

در مورد رابطه با دین ، ​​یادآوری سهم در تعریف جادو توسط محقق علوم ایتالیایی انسان شناسی و تاریخ ادیان ، آلفونسو ماریا دی نولا ، به گفته وی ، جادو از نظر پدیده مذهبی "به دلیل خودکار بودن خود ، متمایز است" ضروری به نظر می رسد ، مقصد فوری مفید آن و برای نگرش برای تسلط یا کنترل واقعیت است » [27] . بنابراین ، در جادو ، اراده ای برای تسلط یا کنترل واقعیت از طریق سلطه و کنترل ماوراernالطبیعه تحقق می یابد ، و بنابراین یک عکس العمل اساسی از دیدگاه مذهبی است که در آن انسان خود را وابسته به ماورا طبیعی می داند.

 

توحید 

رسماً ، یهودیت و مسیحیت سحر و جادو را یک فعالیت ممنوع می دانند ، و آن را با جادوگری برابر می دانند ، و اغلب مربیان خود را مورد آزار و اذیت قرار داده اند. از طرف دیگر ، در اسلام جادوی سفید مجاز است ، در حالی که جادوی سیاه ، شرور تلقی می شود ، محکوم است . [28]

 

گرایش های دیگر در اندیشه توحیدی ، همه گرایش ها را به عنوان فریب و توهم نادیده گرفته است ، و آنها را چیزی غیر از حقه های غیر صادق نمی داند. برخی بر این باورند که محبوبیت اخیر بشارت سعادت ، بازگشت به تفکر جادویی در مسیحیت است. همچنین توجه داشته باشید که مسیحیت عرفانی جریان عرفانی شدیدی دارد ، اما از عمل جادوگری پرهیز می کند و بیشتر بر روی جنبش مذهبی تمرکز دارد ، که عالی ترین و اصیل ترین جنبه آن است. [ مشخص نیست ]

 

مسیحیت 

کتاب مقدس بارها و بارها خود را در قالب بی چون و چرا در برابر استفاده از شیوه های جادویی را بیان:

 

"شما به کسی که سحر و جادو می کند اجازه ندهید زنده بماند" خروج ، 22.17

ساموئل مرده بود و همه اسرائیل از او شکایت کردند. سپس او را در شهر خود راما دفن کردند. شائول از نجیب گران و پیشگویی کنندگان زمین تبعید شده بود "، کتاب اول ساموئل ، 28 ، 3

خداوند می گوید: «در آن روز - من نابود خواهم شد [...] من جادوها را از دست شما می ربایم و شما دیگر فالگیر نخواهید شد. من […] »، میکا ، 5 ، 9 - 14 را نابود خواهم کرد

"بسیاری از کسانی که این ایمان را پذیرفته بودند ، در ملا mag عام اعتراف به اعمال جادویی خود کردند ، و تعداد قابل توجهی از افرادی که هنرهای جادویی را انجام داده بودند ، کتابهای خود را آوردند و آنها را در مقابل دیدگان همه سوزاندند. ارزش کل محاسبه شد و آنها دریافتند که پنجاه هزار درهم نقره است "، Acts of the Apostles ، 19، 18-19 [29]

سحر و جادو به همین دلیل به غیر قابل قبول بود کلیسای کاتولیک و از همان ابتدا تنها شیوه مذهبی، اجازه داده شد از جمله استفاده از آثار و یا مقدس آب ، به عنوان "مخالف کفر آمیز " غیبگویی ( nigromantia )، که شامل فراخوانی شیاطین ( goetia )

 

کتب مذهبی فعلی کلیسای کاتولیک در قسمت سوم ، بخش دوم با پیشگویی و جادوگری سروکار دارد. [30]

 

گرچه احتمال الهام بخشیدن از نبوت الهی پیش بینی شده است ، اما از "همه اشکال پیش گویی " امتناع می ورزد . در بخش "اعمال جادوگری و جادوگری" اعمال "تسلط بر قدرت های غیبی" به منظور "داشتن قدرت ماورا الطبیعه بر دیگران" به عنوان "مغایر با فضایل دین" محکوم شده است.

 

اسلام 

جادو در جهان اسلام شناخته شده است. [31] می توان آن را به عنوان یک "روش"، در پاسخ به قوانین خود را، اقدام توسط وضع دقیق الهی، که باعث استفاده از به اصطلاح sihr یا جادوها و یا جادوها ، قادر به استفاده از گین ، متوسط ارواح به صراحت در ذکر قرآن . [28]

 

با این حال ، در اسلام ، هر نوع جادو یا صیغه ای که از جن استفاده می کند ، محکوم است

منبع

محمد بازدید : 34 پنجشنبه 13 شهریور 1399 نظرات (0)

 

این نسخه جدید از مرجع کلاسیک TW Perry ، اطلاعات به روز شده و جدیدی را در مورد نیازهای تغذیه ای و تغذیه ای گاوهای گوشتی ، از پرورش [یا رشد] تا پایان آن فراهم می کند. کلیه اجزای حیاتی رژیم غذایی مورد بررسی قرار می گیرد: ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین ، سیلاژ و غیره. نیازهای مختلف تغذیه ای گاوها نیز به طور کامل توضیح داده می شود. این نسخه دوم کاملاً به روز شده است تا به دامداران و مدیران خوراک دام کمک کند تا عملکرد و بازده را به حداکثر برسانند ، در قفسه های همه کسانی که با مدیریت و تولید گله های گاو گوشتی درگیر هستند باشد.

محمد بازدید : 35 پنجشنبه 13 شهریور 1399 نظرات (0)

 

تولید گوشت گاو بر جنبه های مختلف یا بخش های تولید گوشت گاو تمرکز دارد ، سیستم های مختلف تولید و توسعه را با اشاره به بهره وری فنی و اقتصادی توضیح می دهد. این کتاب در مورد موقعیت و تحولات احتمالی در تولید گوشت گاو ، انواع لاشه گوشت گاو و گوشت گاو ، عوامل موثر بر بازده فنی و سودآوری و اهمیت نوع حیوان و ضبط در تولید گوشت گاو بحث می کند. حساب های پرورش گوساله ، گله های شیرخوار ، سیستم های هجده و دوازده ماهه و پرواربندی معمولی در زمستان و تابستان نیز ارائه شده است. عناوین دیگر شامل طرح تضمین چربی ، مراکز آزمایش عملکرد گاو نر ، پرورش گوساله از شیر گرفته شده ، زایمان بهاری با گله خانه و مدیریت چرا است. این نشریه به تکنسین های مواد غذایی و متخصصین دام علاقه مند به تولید گوشت گاو توصیه می شود

محمد بازدید : 39 پنجشنبه 13 شهریور 1399 نظرات (0)

 

آبجو تنها کتاب مفصلی است که به طور خاص به دانش کیفیت آبجو می پردازد. این ویژگی های کیفیت آبجو و همچنین تأثیرات مختلف بر کیفیت آبجو را درک می کند. این شامل بینش های متخصص مبتنی بر تجربه در دنیای واقعی است.

این کتاب ، با ارجاع گسترده ، از تحقیقی که درباره آبجو و کیفیت آبجو اختصاص داده شده است ، توضیحاتی را ارائه می دهد. این اولین کتابی است که از این طریق به آبجو نزدیک می شود و برای هر کسی که بخواهد روایتی معتبر از علم ظاهر ، طعم ، ثبات و سالم بودن آبجو داشته باشد ، یک منبع مهم است. در فصل ها بحث در مورد کف آبجو و نحوه دستیابی به یک سر مناسب است. عطر و طعم آبجو و بی ثباتی آن. پایداری کلوئیدی آبجو پایداری میکروبیولوژیکی آبجو ؛ هجوم آبجو؛ رنگ آبجو و جنبه های بهداشتی آبجو.

این کتاب مورد توجه کارکنان بخش تولید فنی صنعت نوشیدنی های الکلی خواهد بود. دانش آموزان در حال مطالعه موضوع افرادی که در صنایع مرتبط با بیوتکنولوژی مرتبط و مرتبط هستند. افرادی که از صنعت تولید آبجو تشکیل شده اند ؛ و محققان دانشگاهی

محمد بازدید : 43 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

 

با یادگیری صدا از طریق IP ، خود را در خط مقدم فناوری استودیوی صدا و صدا قرار دهید. شما با استفاده از مهندسی شبکه IP به عنوان کاربردی در برنامه های صوتی ، دانش کسب خواهید کرد و سپس به درک کاملی از چگونگی استفاده از تجهیزات ساخته شده روی اترنت و پروتکل اینترنت در تولید صوتی و امکانات پخش امروزی برای انتقال ، مخلوط کردن و پردازش محصولات پیشرفت خواهید کرد. صوتی با کیفیت یک فصل در مورد تلفیق تلفن Voice-over IP (VoIP) به امکانات صوتی و پخش صوتی نیز موجود است.

با استفاده از فناوری محبوب Livewire ، نحوه طراحی ، ساخت ، پیکربندی و عیب یابی سیستم AoIP ، از جمله نحوه رابط با رایانه های شخصی ، سانترال تلفنی VoIP ، کدک های IP و اینترنت را خواهید آموخت. نحوه عملکرد سیستم های AoIP را در عمل مشاهده کنید و مزایای بارز آنها را نسبت به زیرساخت های صوتی قدیمی کشف کنید. این کتاب با معرفی کامل فن آوری AoIP به سبک سرگرم کننده و بسیار خواندنی ، برای متخصصان صوتی که می خواهند دانش خود را درباره سیستم های استودیویی مبتنی بر IP گسترش دهند - یا برای متخصصان IT که نیاز به درک برنامه های AoIP دارند ، ضروری است.


محمد بازدید : 40 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

 

جدید در این نسخه: * بیاموزید که چگونه بسیاری از تکنیک های هالیوود - که قبلاً در ویدئو غیرعادی بوده است - می تواند به حل مشکلات محصولات کوچکتر کمک کند * بخش دستورالعمل های کتاب آشپزی گسترده که می تواند به پست دسک تاپ سازگار شود. این کتاب که در زمینه صدا بعد از شلیک تخصص دارد ، شامل بسیاری از نمونه های کاربردی ، دستور العمل های کتاب آشپزی و آموزش می باشد. نظریه صوتی ، در صورت لزوم ، به زبان انگلیسی ساده و با تشبیهات بصری فراوان ارائه می شود. س FAالات متداول ، توضیحات کامل و نکاتی از حد ترانشه به طیف کاملی از فرآیندها از سیم کشی و سخت افزار تا آزمایش ترکیب نهایی پرداخته است. CD صوتی یک ساعته دارای ویژگی های تشخیص مستقل از پلت فرم ، نمایش ها و آهنگ های آموزشی است. تازه کارها می آموزند که چگونه موسیقی متن خود را بهبود بخشند - حتی پس از اینکه بازیگران به خانه خود رفتند. تولیدکنندگان باتجربه یاد خواهند گرفت که چگونه مشکلات فنی و خلاقانه را به سرعت حل کنند. دستورالعمل ها و دستورالعمل های گام به گام در مورد چگونگی: * ایجاد یک راه اندازی پست صوتی کارآمد و قابل اعتماد * برنامه ریزی و بودجه یک موسیقی متن خوب * دریافت صدا در NLE خود بدون از دست دادن کیفیت یا همگام سازی * ویرایش صدا و موسیقی * ضبط Foley و ADR * موسیقی را پیدا کرده و به طور م useثر از آن استفاده می کنند * جلوه های صوتی خود را پیدا کرده و ایجاد کنید * صداها را با یکسان سازی ، ریورب ، کاهش سر و صدا و موارد دیگر شکل دهید *

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 8
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 375
  • بازدید سال : 3,567
  • بازدید کلی : 8,076